Problem: "Wi-fi sleep policy"-buggen i Android, någon som har en lösning?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av lono, 23 jan 2012.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Googlat runt lite och hittar det nämnas ganska ofta, men ingen lösning på det.

Min Galaxy S2 har plötsligt börjat slutat gå in i sleep när wifi är på men skärmen är avstängd. Det spelar ingen roll om jag går in och ändrar i inställningarna att ha wifi-sleep policy på "When screen turns off"(i wifisettings, tryck menyknappen och sen advanced, eller använd "spare parts" för att komma åt de inställningarna direkt), telefonen ändrar automatiskt tillbaks till "Never", så wifi är alltid på.

Jag vet inte vad som ändrats, men jag hade inte detta problem för bara någon vecka sen.

Jag tror ej detta är S2-specifikt då jag haft samma strul med en annan androidenhet som fungerade med wifi satt till att stängas av när skärmen gjorde det, men sen bara plötsligt slutade med det och satte sig själv till "Aldrig" oavsett hur ofta man ädnrade tillbaks det.

Någon som vet hur man fixar detta då det börjar bli irriterande att stöta på det här problemet jämnt.

Last edited: 23 jan 2012
  2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har inte detta problemet, dock så tar det 2-3 minuter för WiFi att stänga ner när skärmen släcks.

3. bykkarn

bykkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Juice defender ultimate har hjälpt mig kolla in gratis eller pro varianten

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Funderade på det som sista alternativ, men skulle helst vilja lösa det utan någon app. Nyfiken på vad dom är felet med.
    Läste någon som körde juice defender som hade problemet, som sedan tog bort appen och problem försvann sen i några dagar, fast kom tillbaks sen igen.

5. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vissa program trotsar dina inställningar, viber ex. var ett som efter att jag och någon annan på xda klagat endel ändrade på sig och du kan ställa in där om den ska följa systemets inställningar. Annars är Wireless Power Chief ett alternativ att kolla in :)

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Verkar som du har helt rätt. Tog bort de appar som jag hade på båda enheterna och som jag installerat nyligen innan saker och ting började gå fel på min S2a. Verkar som om det funkar nu, men skulle ej förvåna mig om det kommer tillbaks.
    Får testa vilken av
    Adfree
    Aldiko
    Moon reader
    Spare parts
    Myphone Explorer

det var som låg bakom det hela.

EDIT: Öppnade champagnen lite för tidigt där, felet kom tillbaks nu med en gång efter jag skrev posten. :)
    Vad tusan kan det vara. Det är inte Androidspecifikt då? Hittat andra trådar där det hintas att det är en bugg i android.

Last edited: 23 jan 2012
  7. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
  8. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är du inloggad i facebook chatten? Om ja så prova att logga ut därifrån. Den gör så att telefonen inte går till deep sleep. Kärringen hade samma problem.