Wi-fi Tethering kopplar ner efter ett tag

Discussion in 'Hero' started by axelkalas, Aug 18, 2010.

1. axelkalas

axelkalas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört Wi-fi tethering ute i sommarstugan ett tag nu, och det är ju en helt otrolig funktion! Mobilen måste nämligen ligga på ett väldigt speciellt ställe för att få 3G-mottagning ute där jag befinner mig...

Dock inte helt felfritt (som USB-tether var), den kopplar ner Wi-fi:n på datorn efter några minuter. Dvs, datorn får "inget trådlöst nätverk tillgängligt". Sen får man söka efter wifi och koppla upp igen. Det sker oftare med Wireless Tether än med aNetShare. Ibland kan det sedan funka en kvart, därefter koppla ner igen. Jag har väldigt god mottagning och hastighet när det väl fungerar.

Jag har läst gamla trådar men de verkar mest handla om problem med själva datatrafiken, det här är alltså ad hoc-nätverket som försvinner ur luften.

/axel

2. dogadder

dogadder Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma sak hände mig i somras på sommarstället. För mig hände det oftare med anetshare. Jag skrev en tråd här som heter "anetshare slänger ut mig" och fick svar.

Håller du möjligen på med stora filöverföringar? Det gjorde jag och blev då utslängd. Fick som svar att hårdvaran inte är gjord för så mycket data och därför kopplar ned. Jag minns inte om det blev bättre när jag inte laddade hem stora filer men jag tror det.

3. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma sak hände för mig (när jag var i sommarstugan) när jag försökte streama lite tv serier, fick koppla upp mig igen var femte minut, fast efter typ 2 dagar så löste det sig av sig själv, och sen dess så har jag aldrig haft nått liknande problem.