Widget där man själv kan modifiera att stänga av/sätta på flera saker med ett tryck?

Diskussion i 'Applikationer' startad av lono, 25 mar 2011.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag skulle behöva en widget som jag själv kan modifiera att stänga av/på flera saker samtidigt.
    Tex så brukar jag växla mellan ett "strömspararläge" då jag stänger av datatrafik, 3G och bakgrundsdata och "normalläge" då jag sätter på allt. Men det är ganska omständigt att gå in i inställningar för 3 olika saker(även om jag har widgetsoid som har en widget för att växla mellan enbart 2G och 3G). Skulle vara skönt att stänga av allt med ett tryck.
    Finns det någon widget för detta? Eller ännu bättre, en widget man själv kunde modifiera att göra flera olika saker på en gång?

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

3. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203

MINA ENHETER

Extended controls

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Tasker låter dig skapa sådana profiler. Dessa kan sedan aktiveras givet vissa parametrar (tex. att du befinner dig hemma, kl är 12.15 och ditt bitt bluetooth headset är parkopplat med mobilen) eller genom en widget.

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Men läste du ens hans inlägg? Han skriver ju att han redan har Widgetsoid, men vill kunna ändra flera saker med ett tryck!
    Locale gör samma sak som Tasker (bägge bygger på att man installerar plugins). Exempelvis har Widgetsoid en plugin så min Locale kan växla alla funktioner som Widgetsoid kan styra. PhoneWeaver klarar inte lika mycket, men är mer orienterad mot att växla mellan olika profiler.

6. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det blev nog en sk skumning...:o

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tasker, Locale och Extended Controls verkar alla tre intressanta och nog en anledning för mig att fixa strulet med mitt E-kort. Men är ni säkra på att de kan komma åt djupare inställningar som "background data", 2G/3G och datatrafik? Kollade lite på market efter jag kom på att sökordet jag letade efter var "profiles" och hittade en del gratisappar. Men pga någon restriktion i Android, så klarade de flesta av dessa inte av att ändra de inställningar jag sökte(nog den anledningen widgetsarna i widgetsoid bara går till inställningsmenyn, och inte klarar av direkt att stänga av det man vill).

8. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Har Tasker, har inte provat, men skulle bli väldigt förvånad om det inte går. Genom att bara kika lite hastigast i de tasks som verkar vara relevanta så har du APN settings, wireless settings, (sync settings?), och all settings. Känns som en ganska säker gissning att du kan ändra i stort sett vilken inställning du vill, på i stort sett vilket sätt du behagar. Men som sagt, inte provat.

Har en del om Tasker (fick den rekommenderad av en polare först som sa att det var den bästa app han köpt), och de flesta verkar ösa lovord över programmet, tycker också att en hel del tycker att Locale känns som en leksak i jämförelse plus att det kostar lite mer och behöver plugins som även de kostar i vissa fall. Det som verkade tala emot Tasker var att användargränssnittet var lite svårare. Köpte det själv igår så inte haft särskilt mkt tid att pilla än.

Lite sent svar på din fråga också så det kanske går förbi obemärkt.