Widget för skärmstyrka?

Discussion in 'Applikationer' started by gosa, Jul 12, 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla!

Har googlat lite efter en bra widget/app som kan ge mig ett enkelt sätt att nå inställningen för "brightness" - företrädesvis något där man kan ställa in en 3-4 olika nivåer (kväll, inne, ute, full - vad vet jag) som det går att "bläddra" sig igenom med ett tryck direkt från home, eller något som direkt kopplar till just den inställningen i "settings".

Får en massa träffar när jag söker via google, men det vore trevligt om någon har en rekommendation att komma med...

BTW - Telefonen jag vill ha detta till är en HTC desire.

2. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Javisst. Den heter "Strömkontroll" och finns bland originalwidgets. Tre lägen på skärmstyrka har den. Bland en del annat lull.

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är den där som är 5 i 1 va?

Hade den ett tag, men jag hittade dels inte något sätt att själv sätta nivåerna (kände att helt off var onödigt och att mellan-läget var lite ljusare än jag behöver) plus att jag inte vill ha något som tar upp en hel rad på skärmen...

- Söker mer något i stil med en enkel widget som tar 1x1 i skärmyta.

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Bluecurv eller vad heter den apputvecklaren, har gjort jättemånga bra 1x1 widgets.. varav en för ljusstyrkan.. sök på brightness så dyker den nog upp.. hans ikoner är i Hero-tema typ..

5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade något från Curvefish som nästan gör det jag vill med valen 0% - 25% - 50% - 75% - 100%

Ska testa den...
    -Tack för hjälpen!

Edit: Ovanstående verkar inte som att den kommer funka på telefoner med Sense enligt App-info..

Last edited: Jul 12, 2010
  6. ivarson

MINA ENHETER

mm det var den ja syftade på.. hans widgets är rätt smidiga då man även kan sätta att widget-texten skall länka in de relevanta inställningarna, bra för exempelvis hans Wifi-widget.
    och du ser att du kan ändra läge så du drar i en bar för att sätta ljusstyrkan istället för att välja presets.

7. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade Brightness Controll även om det stod att den inte skulle funka, då jag läste i kommentarerna att många med Sense fått den funka, och hittills verkar allt vara ok.

Får väl se om telefonen börjar dansa jitterbug eller hittar på nåt annat skoj nu när jag drog in den ändå...

8. ivarson

MINA ENHETER

Mja det var väl mest med Sense för 1.5 som det klångrade.. det var också problem med att HTC's mediaspelare snodde bluetooth-anrop men jag tror ingen av de bristerna finns kvar i 2.1-uppdateringen

9. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER