Widget för Skype Video-samtal

Diskussion i 'Applikationer' startad av mrmozart, 26 april 2014.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Jag håller på att sätta upp en telefon utan SIM-kort för min dotter mest som leksak. Jag tänkte att jag skulle lägga genvägar till skype-kontakter på hemskärmen så att hon med ett klick kan starta videosamtal. Dock verkar det vara en funktion som saknas i Skype-appen.

Har sökt en hel del och den enda appen som jag hittar som klarar detta är denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.slide.skypewidget

Den kan dock bara ha text på widgeten och då min dotter ännu inte kan läsa hade jag gärna haft en bild per kontakt istället.

Någon som vet om det finns en annan widget/app för detta?

2. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vet inte om det går, men en fingervisning om vad du kan leta efter i alla fall:

Ibland på vissa telefoner, med en viss kontakt-app så går det att länka kontakter till Skype och deras Skype-profil. Så man kan ringa Skype-kontakter innifrån kontakt-appen.

Det finns många apps och widgets man kan lägga vanliga kontakter på hemskärmen.

Kanske du kan undersöka i fall det går att koppla det så att vanliga kontakt-widgets ringer upp någon Skype-kontakt via den vägen?

3. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipset! Jag ska kolla igenom och se