Widgetlocker, ChompSMS, Swiftkey och Multipicture live Wallpaper

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tjomp, 6 dec 2011.

1. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Har ett antal frågor som jag inte funnit svaret på. Har sökt igenom alla menyer ordentligt oxå och kan inte hitta några svar så here goes...

Jag använder bl.a Widgetlocker, ChompSMS, Swiftkey och Multipicture live Wallpaper.

1. Jag får inte WidgetLocker att sluta låsas upp av homeknappen. Jag vill bara kunna använda slidern för att låsa upp låsskärmen. Hur?

2. Får inte swiftkey att fungera i landskapsläge, endast i stående läge, i ChompSMS. I standard-sms klienten så fungerar det dock. Kanske en kombination av appar som inte fungerar?

3. Multipicture Live Wallpaper låter en ställa in om man vill ha endast en bild för varje sida, eller t.ex slumpa igenom en vald mapp av bilder. Den tillåter även att använda samma funktioner för låsskärmen, men den verkar inte rå på WidgetLocker? Jag måste ställa in wallpaper för låsskärmen genom widgetlocker och nu råkar det vara endast där jag skulle vilja använda slumpade bilder från en viss mapp som man kan ställa in i Multipicture..

Tacksam för svar!

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    1. Öppna widgetlocker i redigeringsläget. Tryck på menyknappen, välj settings, buttons and inputs och avmarkera Allow home button

3. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för svaret. Men detta har jag redan gjort och det gör ingen skillnad för mej..

4. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hittade svaret på fråga 1 nu av en slump:

"The stock lock screen is responsible for disabling the hardware buttons (volume, camera, trackball, etc while the device is sleeping.
    Easy Wake Mode is implemented by disabling the stock lock screen.

It is not possible to disable the stock lock screen without causing all hardware buttons to wake the device.

"No Lock" works the same way as Easy Wake Mode and has this same effect."

Jag hade "No Lock" installerat för att få bort standard-låsskärmen som kom fram då o då o störde.

---Edit---
    Föregående borde fungera på andra mobiler men jag blev tvungen att göra detta:

"I'm using a Galaxy S2 and the Home button unlocks WidgetLocker

The Samsung Galaxy S2 behaves different than other devices. I'm looking into a better fix for the Home button on this device, but in the mean time as a work around you can:
    Enable Settings > Advanced > HomeHelper:
    HomeHelper Component

Then check the Default checkbox and select WL HomeHelper as the default"

Last edited: 6 dec 2011