Problem: Widgetlocker hjälp

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av st1tch, 29 okt 2012.

1. st1tch

st1tch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hallå alla!

Jag har Widgetlocker nu och det fungerar perfekt! Riktigt nöjd.

Däremot så undrar jag. När man trycker på power och ska dra i slidern för att låsa upp så finns ju fortfarande hemknappen och de andra mjukvaruknapparna där nere så det är ju bara att trycka på hemknappen för att komma förbi låset. Kan man ändra detta på något sätt så att de inte finns där förens man låst upp?

Tacksam för hjälp!

Jag tycker att jag letat igenom alla inställningar men har kanske missat något!

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Om du har root kan du använda dig av Root helper som finns under inställningar i Widgetlocker. Med hjälp av Root helper döljs knapparna.

Om du inte har root/inte vill dölja knapparna men ändå vill att de inte ska funka kan du gå till telefoninställningarna - Security - Screen lock och välja Slide.

3. helevorn

helevorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Det valet finns väl under buttons & inputs, bocka ur "Allow Home button"? Knappen kanske inte försvinner, men det händer inget när man trycker på den.

4. st1tch

st1tch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Även när jag har allow home button ikryssat så skickar den mig till den vanliga låsskärmen. Och när jag väljer slide som säkerhet skickar den bara förbi mig. Pallar inte ha typ faceunlock eller lösenord utan vill bara ha en diskret slider men det hjälper nu inte om man bara kan trycka förbi låset med home knappen.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Om jag har Slide (utan mönster, pin eller face unlock) ser jag knapparna i Widgetlocker men det händer ingenting om jag trycker på dem. Om jag däremot väljer None funkar de. Jag syftar alltså på telefoninställningar det gäller och inte inställningar i Widgetlocker :)

6. st1tch

st1tch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaa, det är precis så mina inställningar är nu! Men den trycker ändå förbi och rakt in till startskärmen.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2