WidgetLocker

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Zaiimon, 15 feb 2011.

1. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå Alle Sammans! :)
    Fungerar WidgetLocker lika dant som på en HTC? finns 5 Sekunders Reglen i SGSen också?

2. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jepp, den finns

3. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

så för att Widget lock screenen ska komma fram så krävs det att man rootar telefonen?

4. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

det tror jag inte men jag är inte helt 100..

5. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

för jag vet att på min gammla HTC hero var det så att när man låste upp telefonen så kom den orginella låsskärmen upp i 5 sekunder och sen så skiftade den till WidgetLock skärmen.. så min fråga är ifall det blir så på samsungen också?

6. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Finns nån funktion i inställningarna för widg.locker som du aktiverar för att få den funktionen du är ute efter utan root, man väljer nått hem jox..
    minns inte exakt men de ska göra att du slipper se orginal låset och går direkt till widgetlockern.

7. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

aha okej, jag har inte dragit ner Widg.locker på min telefon för jag vill inte betala för något som inte kommer fungera :P

8. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Brukar dom inte återbetala om man avinstallerar inom 24timmar? isf äre väl bara att prova..
    + att om du köpte den till din htc så borde den ju finnas som köpt i "mina appar"?
    market är väl knutet till ditt googlekonto? Rätta mig om jag har fel.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja precis har du en gång köpt så är det bara å köra...

du kan ju ha hur många lurar som helst knutna till samma konto så får du in samma betalda app på alla lurar.

10. xiph

xiph Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

15 minuter är det numera

11. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ajfan, då får man va snabb på att utvärdera! ;)

12. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

haha det får bli snabba 15 minuter då :P bytade google account då jag lånade min polares sist

13. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Nix. WL funkar fint på orootade lurar med.

Femsekundersregeln.

När du trycker på Hemknappen så blockerar Android bakgrundsprogram i fem sekunder - detta är inget som WidgetLocker hittat på utan det är så "by design" från Google.

Om du då trycker på hemknappen och därefter strömknappen för att släcka skärmen, men kommer på att du skulle fixa nåt mer och trycker på strömknappen igen inom fem sekunder så blockeras WL av Android. Detta kommer man runt genom att använda WidgetLocker HomeHelper (som följer med WL) som fungerar så att den fångar upp tryckningen på hemknappen, startar WL och skickar sedan vidare knapptryckningen till din launcher. Tyvärr är det inte alla launchers som gillar att HH kliver in så där vilket *kan* orsaka spontana krascher av launchern. Om man har root-behörighet på sin telefon kan man istället använda ett annat hack (som finns inbyggt) för att komma runt detta. - Eller så trycker man inte Hem->Ström->Ström så fort!

Naturligtvis finns det ett par aber. Dels det att standardlåsskärmen dyker upp då och då och den går att stänga av med program som No Lock och AntiLock, men tyvärr stänger man även av knapplåset på övriga fysiska knappar eftersom det är standardlåsskärmen som sköter detta (och saker som upplåsning med mönster).

På SGS sitter ju strömknappen lite avigt till på sidan och om man som mig är vänsterhänt så blir det ännu bökigare. Då kan man använda vad WidgetLocker kallar Easy Wake Mode (vilket kommer byta namn till Snabbväckningsläge i nästa version) som i praktiken gör samma sak som No Lock/AntiLock så jag kan väcka skärmen med hemknappen istället. Dock är det lite struligt med SGS för en del kan inte aktivera Snabbväckningsläget alls på sina SGS och andra (som jag) har det aktiverat oavsett om jag vill eller inte. Eftersom jag vill ha det så är just den biten inte så mycket av ett problem.

Zaiimon gillar detta.
  14. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack så mycket för den ingående informationen! :) uppskattas väldigt mycket för jag har haft en del funderingar om det så :P men tack!