Widgetlocket,launcherpro,root frågor

Diskussion i 'Desire HD' startad av Wokadalg, 19 maj 2011.

1. Wokadalg

Wokadalg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej, har lite frågor ni gärna får svara på, först ang widgetlocker, har försökt få min widgetlocker screen att dyka upp när jag startar mobilen(DHD),efter att den varit avstängd,och även att den ska dyka upp när ngn ringer men får inte det att fungera, har bockat i "visa vid omstart" i inställningarna,"visa när det ringer" och sedan homehelper komponent. sen har jag även laddat ner Nolock för att stänga av sense lås. de enda som händer när jag startar om telefonen är att sense lås kommer upp i 2 sec sen går den direkt till homescreen utan att widgetlocker kommer upp, och när ngn ringer så är de inget alls, bara svara eller avisa. ngr svar på vad man kan göra för att fixa detta?

till nästa fråga ang launcherpro och root, vad jag har förstått så är launcherpro en ersättnings rom till den som finns på telefonen? och att man då kan anpassa den till sina egna önskemål, men att roota sin telefonen till ett annat rom? liksom vad e skillnaden? är som sagt okunning ang detta och vill gärna lära mig lite, tacksam för svar!:)

Mvh Wokad

2. inact_0050

inact_0050 Guest

I widgetlockers inställningar så finns det en inställning som heter "Aktivera Widgetlocker" eller något sånt. Det är nog den du har glömt att kryssa i. NoLock behövs inte för att widgetlocker ska fungera.

LauncherPro är en ersättningshemskärm, alltså ingen ROM. Det är endast hemskärmarna och appdrawern som byts ut. Du behöver alltså inte root för att installera LauncherPro. Däremot om du vill installera en annan ROM som t ex ARHD, Leedroid, RCMixHD, så behöver du root. Då byts hela operativsystemet ut, inklusive hemskärmen. Sen kan du installera LauncherPro igen om du vill.

Last edited by a moderator: 31 jan 2012
    Wokadalg gillar detta.