Widgets försvinner i Launcher pro

Discussion in 'Frågor och support' started by VoKEy, Oct 5, 2010.

1. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sökt som bara den eftet detta problem men har inte hittat något.

När jag uppdaterar Launcher pro så försvinner vissa widgets. Har App orginazer installerad men den widgeten försvinner varje ggr jag uppdaterar Launcher pro. Någon mer som har detta problem eller vet hur jag kommer runt det?
    Skall också säga att den försvinner helt från widget listan men finns under program så jag kan lägga ut den som en genväg. Är väl samma iofs men lite irriterande är det allt.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det åt för att du inte använder sense längre. Dessa widgets tillhör sense. Samma för mig, fast med touchwiz

3. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte alls samma problem och även jag använder App organizer. Kan även meddela att den ligger under widget-listan så jag behöver således inte gå in i program och rota.
    Jag vill inte på ngt vis strö salt i såren utan bara meddela att felet kanske ligger lokalt hos dig, jag har dock ingen aning om vad det kan vara. Jag kör för övrigt med betalversionen men jag har inget minne av att jag upplevde ditt problem innan uppgraderingen från gratisversionen.
    Det kan möjligtvis inte vara App Organizer som strular på ngt vis?

4. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok tack för svar. Får kanske testa betalversionen och se om det blir bättre.

5. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu blev det helt fel. Köpte Extended control häromdagen och var skitnöjd med denna då jag itne hittat en widget innan för 3g. Telefonen hängde sig och jag startade om och då var widgeten borta för Extended contol och den är ju rättså meningslös om man inte kan få tag på den igen. Hur får man tillbaka den? Går det att går tillbaka den? måste jag köpa den igen?

Detta händer i launcher pro och går jag till htc sense så finns den inte där heller.

6. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du kollar i Market på hämtade appar, så kanske den finns kvar att installera igen, utan att behöva pröjsa ytterligare en gång, dvs om den är helt borta från din telefon. Annars har jag ingen aning.

7. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja den finns där och jag kan öppna den men widgeten finns inte så den startar inte. Vet ifan jag får nog avinstallera den och köpa den igen. Nu åker nog launcherpro bort från min telefon. Inte första ggr detta händer men då har det ju varit gratis appar.

8. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har lite av samma problem med Launcherpro. Min Desire är inställd så att alla apps installeras på SD-kortet. När jag flyttar tillbaka apps med widget till telefonen krävs det en omstart av telefonen för att widgeten ska synas i listan.

9. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Ett tips är att inte ha appar med widgets på SD kortet, det är känt att fungera rätt dåligt.

10. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis därför jag skrev att jag flyttar apps med widgets tillbaka till telefonen.

11. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är nog så. Gjorde en fabriksåterställning på telefonen och började om. Installerade vad jag ville ha och då såg jag att köp appen låg som köpt så jag slapp betala den igen. Sen flyttade jag apparna till SD kortet men inte widget apparna. Har inte haft problem sedan dess iallafall :-)