Widgets försvinner

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Birdie-Ool, 30 april 2011.

1. Birdie-Ool

Birdie-Ool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Jag har ett litet problem med min Desire som annars funkar helt klockrent. Varje gång jag startar om telefonen kan widgetsen för Snowstorm, Bankdroid samt Spotify inte laddas, utan jag måste ta bort och lägga till dem igen. Kör telefonen orginal med apps2sd-patchen. Finns det någon som har liknande problem, eller vet vad det kan bero på?

2. AbzenT

AbzenT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Apps med widgets får inte tvingas till sdkortet, om man gör det så försvinner widgetsarna från listan...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Exakt!

4. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Har samma problem på min blade och för er som postade innan så är problmet så här: jag lägger en widget på min homescreen, efter en omstart så har widgeten försvunnit och jag måste lägga till den igen. Alltså inte att den ligger på sd-kortet och att man då inte kan anvämda den

Sent from my iPad using Tapatalk

5. Birdie-Ool

Birdie-Ool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Jag var lite otydlig, men självklart har jag kollat så inte apparna tvingats över på sd-kortet. Så det är nog inte där problemet ligger. Utan jag får efter omstart ladda om widgetsen på hemskärmen, sen fungerar allt klockrent tills jag startar om telefonen igen. Sen är det ju inte jordens undergång att ladda om tre widgets när man startar om telefonen en gång i månaden, men ändå.