Widgets slutar att uppdateras

Diskussion i 'Magic' startad av lilja, 29 okt 2009.

1. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC Magic som jag köpte direkt när den släpptes från tre. Jag har heller inte gjort något med den men har fått lite problem.

Mina widgets slutar att uppdatera sig efter ett tag. Google calendar widgeten står nu på 17 oktober. Retro clock stannar efter ett tag och snowstorm från Yr.no stannade i måndags.

Detta berör så vitt jag kan se alla mina widgets. Möjligtvis att SMS Unread Count fortfarande fungerar. Är det någon annan som upplevt samma sak? Jag har googlat och sökt här i forumet men har inte hittat något.

Jag använder TaskPanel för att döda alla processer förutom dem som finns med när man startar upp telefonen. Kan det vara detta som orsakar problemet?

2. Json

Json Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stänga program

Hej,

får du problemet även efter omstart ?

Man skall inte stänga program på android (det är inte windows) använd endast taskkiller eller likande om det är ett prg som bråkar endast då.

Om man dödar en massa program så förstör man för androiden.

en bra länk som förklarar (dock teknisk)

http://www.youtube.com/profile?user=androiddevelopers#p/u/55/fL6gSd4ugSI

3. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter omstart fungerar det ett tag. Problemet är att efter att tag är det många program som körs. Om jag då inte dödar alla onödiga processer eller startar om mobilen måste jag ladda mobilen mycket oftare än normalt. Jag ser inte skillnad på att starta om eller döda alla processer?

I taskmanager har jag ställt in att de program som syns precis efter en start skall ignoreras och inte stängas. Jag hade missat några appar där så får se om min klaender och annat hänger med nu. :)

4. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu fungerar det inte igen. Jag har googles kalenderwidget på en hemskärm och den har inte uppdaterats sen i fredags förra veckan. Jag har inte trixat något med mobilen såsom stänga program med taskmanager eller liknande. Är det fel på min telefon tror ni?

Just nu är det bara kalendern som inte fungerar. Snowstorm widget fungerar klockrent.

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Hmm.. Det låter inte som ett hårdvarufel, utan det skulle i så fall vara ett applikationsfel. Snowstorm och kalendern använder troligen samma API för att schemalägga körningar. Låter mysko att den ena fungerar, medans den andra inte gör det. Skulle i så fall vara en bugg i kalendern, men det låter inte så troligt.

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Dubbelkolla att du fortfarande synkar kalendern.

Har du problem med att batteritiden tar slut om du inte dödar processer så beror det förmodligen på att någon enstaka app är dåligt kodad och suger batteri. Leta reda på vilken det är och avinstallera och felanmäl den istället för att döda allt. Att döda massa processer ställer oftast till mer problem än vad det löser.

7. UncleRedz

UncleRedz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag skulle tro att kalender widgeten är lite buggig. Jag har flera "lager" i min kalender, ett för exchange mot jobbet, min privata kalender, helgdagar och vecko nummer. Ibland verkar det som om kalender widgeten inte riktigt reder ut det där och bara visar events från ett lager och den kan även fastna vid "sissta" eventet på det "lagret" även om det finns nyare events på andra "lager". Tar man bort widgeten och läger till den igen, eller bootar om så "lostnar" den, men det kan bli fel typ när som hällst igen, känns det som.

8. johnny karlberg

johnny karlberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Swedroids widget slutar att uppdatera sig för mig med