Widget´s som fryser

Diskussion i 'Frågor och support' startad av christianofsweden, 22 jun 2009.

1. christianofsweden

christianofsweden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina widget´s (digital klocka, kalender, datum, väder, batteriinikator m.m.) tenderar att "frysa", eller låsa sig d.v.s. helt plötsligt stannar klockan på 11.22 fast klockan egentligen är 14.39. Lika så med batteriindikatorn när den visar att det återstår 60% medans det i verkligheten bara är 20%. Jag har givetvis sökt i alla inställningar, så att det t.ex. inte ligger någon inställning där uppdateringen görs för sällan (i batteriwidget´n så ska den ändras så fort batteristatusen ändras).

Någon med samma probelm?

2. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag hade det problemet med Retro Clock-widgeten, men sen insåg jag att det var jag själv som dödade den genom Advanced Task Manager, brukade köra end all i den då och då för att rensa upp processer som låg igång och då dödade jag även Retro Clock-processen som då låg kvar utan att uppdateras. Satte Exclude på den så jag inte kunde döda den med end all så var problemet löst. :)

Nu är det ju inte alls säkert att du använt dig av den funktionen dock utan det kanske är något helt annat som gör att dina widgets låser sig.. och vad det kan bero på har jag dessvärre ingen aning om..

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Retro Clock buggade en del för mig också, men bara då jag hade den tillhörande datumwidgeten framme. Om jag bara körde klockan så var det grönt.

4. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej har ett annat widget problem. När jag använder mig av dxtops och t.ex. ska byga homescreen så kan de ju hända att man trycker ner på en widget o telefonen tror man vill flytta den. Jag har då råkat ut för att widget kan hamna lite där den själv känner för det, även över andra widgets. Försöker jag markera den går det inte och den uppdateras inte heller. Nån som har någon lösning på detta? enda som funkar för mig är att starta om telefonen vilket är ganska irriterande då de tar lite tid..

Edit, verkar som att widgeten fortfarande uppdateras då jag tittate lite närmre nu o såg att procenten gick ner på mitt batteri. Men kan fortfarande inte ta bort den där den hamnat utan att starta om telefonen

Last edited: 2 jul 2009