WiFi Analyzer funkar inte på min GT-P6200 ?

Diskussion i 'Samsung' startad av Aprikos, 20 jan 2014.

  1. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Installation av WiFi Analyzer går bra och det går bra att starta appen, men den uppdaterar inte signalstyrkan allt eftersom man flyttar sig utan visar bara samma värde som den registrerar just när man startar appen.. vad kan vara fel? Har kollat igenom/ändrat inställningar utan förbättring. Även hittat äldre versioner och provat, men samma resultat :(
    Hittar inte heller någon annan fri app med liknande funktionalitet, tips någon?
     
  2. eken_iz

    eken_iz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    har du bockat för autoscan i inställningar?
    /eken
     
  3. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    "Scan automatically" är ibockad, ja. Har provat olika inställningar i "Scan interval" också,..
     
  4. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  5. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hade surfplattan med mig till bekanta och upptäcker att där så visade WiFi Analyzer "levande värden" när jag startade appen, både deras och grannars signalstyrkevärden visades och varierade upp och ner precis som vanligt.
    När jag kom hem tog jag bort anslutningen till det egna trådlösa, och då funkar WiFi Analyzer som det ska - ända tills jag ansluter till nätverket, då visas bara ett fast värde på signalen - det som registreras när appen startar. :!
    Har även WiFi Analyzer i mobilen och en annan mindre surfplatta och där funkar det som det ska. Väääldigt lustigt detta...