WiFi anslutning med Wildfire S

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Patros, 21 jul 2011.

1. Patros

Patros Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har problem med att ansluta Wildfire S till Wifi (krypterat)i. Den scannar, ansluter och frånkopplar hela tiden. Jag har även HTC Desire och den fungerar som det ska. Lösenordet/Säkerhet i Wildfire S är rätt men får ändå ingen anslutning. Nån som har haft samma problem och löst detta??

Mvh
    Patros

2. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har haft liknande problem med just wlan tidigare. Dock med PC, men ändå. Min erfarenhet är att om allt är rätt inställt och det ändå inte fungerar så är det routern det är fel på. Fabriksåterställning på den och det har löst sig!

Jag har alltså haft flera andra enheter kopplade till mitt trådlösa nät, men en specifik bärbar vägrade att ansluta. Den fungerade dock på andra trådlösa nät med samma säkerhetsinställningar. En arbetskamrat hade samma problem, flera datorer kunde ansluta till hans nätverk utan problem, men en specifik maskin hade problem. Fabriksåterställning av den trådlösa routern var lösningen!

Vill du inte börja med det så testa att ansluta med telefonen till ett annat trådlöst nätverk för att se om den funkar bättre där.

Lycka till!