wifi bekymmer kend m7 TWK006

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Brodroid, 8 mar 2011.

1. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Fick precis hem min kendo, förinstallerad med TWK006. Har bekymmer med att ansluta till en AP... till min LG Optimus One så fungerar det dock direkt, men inte till vare sig min Netgear AP eller modemet från glocalnet. (Är mitt I ett byte av leverantör, därav två AP.)

Var ska jag börja att leta? Ja andra enheter kan ansluta till glocalnet modemet och Netgear AP'n.

Last edited: 8 mar 2011
  2. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ooookej, nu verkar det ha löst sig själv.

Efter att anslutet ytterligare en gång till min LG och kopplat ifrån.
    Sen bytte den till netgearen direkt utan bekymmer..

Underbar teknik.

3. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, förmodligen inte relaterat till plattan..

Men det fungerar bara att ansluta plattan till den ena AP'n så länge som inget annat är anslutet, det gäller även min LG.

Dvs anslutningen fungerar så länge android maskinerna är ensama om anslutningen till AP'n (netgear) .. och om jag försöker ansluta en dator till netgearen efter jag anslutit plattan så får jag "begränsad åtkomst" för datorns anslutning.

Vad fan är det jag missar?

4. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är inte så att du lagt in nån parameter i Netgearburken om max antal anslutna klienter eller liknande eller att plattan snor den ip-adress som datorn blev tilldelad innan den kopplade bort och sen er den ingen ny ip-adress till datorn? Vad händer om du lägger mac-filter i AP'n alternativt fasta ip-adresser? Om du på plattan går settings--->wifi &network settings --->wifi settings ---> 1 tryck på menyknappen-->välj "advanced" så ser du mac adress och kan lägga in fast ip. Du kan även ändra wifi sleep policy där.

5. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är efter många omstarter och expriment något med netgearburken, för efter en omstart av modemet så tar iaf det emot alla enheter.

Tror inte jag har maxat anslutningarna, lyckas få båda mina burkar anslutna samtidigt, men aldrig mer än en enhet när en android-enhet är med I nätet. :/
    Jag har kört med tillåtna mac adresser men får samma bekymmer då.
    En tanke, kan modemet och netgearen störa ut varandra?