Har sökt och hittade
https://swedroid.se/forum/48151-wi-fi-password-cracker.html
Nu har jag ingen aning om vad killen där sökte efter, men jag antar att han hade mindre trevliga avsikter.
Det är så att jag kör med ett modem/router från bredbandsbolaget som jag ej har nyckeln för att ansluta till.
Har min dator kopplad genom en Cat6 kabel direkt till routern, så där är det inga problem.
Kan ej logga in på routern eftersom att jag inte har standardlösenordet till routern (Brukar ju vara 1234, 0000 eller liknande. Vilket det inte är)
Finns appar som läser av en sparad Wifinyckel, men eftersom jag nyss flashat telefonen så har jag ej åtkomst till mitt egna Wlan då alla wifinycklar försvann.
Då till frågan.
Har googlat en del men hittar inget program som knäcker WPA2 till android, vet ni om något? Gör inget om det är en betalapp.
Har sett att något företag ska släppa någon liknande app här i dagarna för att upptäcka och täppa igen säkerhetshål på nätverk.
(Till er som tror jag vill in på min grannes nätverk och leta nakenbilder så tror ni fel. Då hade jag bara köpt ett trådlöst nätverkskort till datorn och kört genom PCn.)
Click to expand...