Wifi -delade mappar på pc?

Diskussion i 'Wildfire' startad av dennisson, 1 sept 2010.

1. dennisson

dennisson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Första androidluren här och självklart är det mycket som känns "konstigt" när man är van vid gamla vanliga telefoner och symbian..

Hur kommer jag åt mina delade mappar med musik som finns på en pc med win 7 i mitt oskyddade wifi-hemnätverk? Själva wifikopplingen fungerar bra och surfning, utube, facebook etc fungerar som det ska..

På min S/N Elm har jag ett prog som heter "server" där alla mappar finns tillgängliga. Jag hittar ingen liknande funktion i min nya fina WF..??

Tacksam för svar;)

2. dennisson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon?:)

3. emil.s

emil.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ES File Explorer klarar SMB. Så det kanske kan vara något?

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

5. dennisson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar och bugar för svar! ;)

En app alltså? Suck.. har märkt att "ingenting" finns ju från början i dessa telefoner,, man måste stöka runt själv o leta mjukvara, ladda ner, installera, minne går åt, telefonen blir segare, batteritid blir ännu sämre.. har jag fel?

Vill inte låta pessimistisk, men smartphonen är ju långt ifrån smart från början? Hårdvara finns där, men den kan inte göra ett dugg från början..

Vilken tele ska man köpa om om man inte vill hålla på att laddaner->testa->inge bra->avinstalera->leta vidare->laddaner->tes..... ja ni förstår.. vilken tele funkar från början?
    S/E Elm var jag nöjd med förutom för liten skärm och halvtaskig kamera (WF´s kamera är ju iofs ännu sämre). Vill ha nått som funkar från början. Max storlek ska vara som en wildfire. (där går tegelstens-iphone i väggen) Wifi med musikstreaming och bra kamera är krav!

Jag älskar ny teknik i alla dess former, men det ska ju vara fungerande och "klart" när det släpps på marknaden, finns det något mer irriterande än när man köpt sig någon ny pryl och den inte alls lever upp till förväntningarna?

Undrar ur den senaste symbian fungerar? Den som jag sist hade var en N73 musicedition, Trevlig kamera och grymt ljud, men v-ä-l-d-i-g-t seeg.

Wildfire´n åker nog tillbaka till netonet är jag rädd! ;(

Tusen tack för ert arrangemang!

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Eftersom inte alla personer vill ha exakt samma appar och funktioner är det väl utmärkt att din telefon inte kommer förladdad med alla appar som finns. Det finns över 100 000 appar till Android så du kan fundera på hur mycket minne det skulle krävas.

Dom grundläggande funktionerna finns i alla telefoner, smart och dumb. Skillnaden är att du kan utöka funktionaliteten något enormt med en smart phone.

Samma sak gäller ju datorer. Du måste installera program till dom med för att du ska kunna göra nått.

7. essius

essius Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag använder dropbox, fungerar galant.

8. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    Bara bra att allt inte är med från början så får folk det dem vill ha. Tror exempelvis inte alla vill köra FTP client, remotedesktop, IRC osv osv. Sen kan man själv välja vilken utav alternativen man tycker är bäst själv.