Problem: Wifi dött?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av kapten.nilu, 1 april 2012.

1. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Morsning!
    Har efter en tid med wifi avstängt ( typ 2 månader, ville mäta min data konsumtion) så startar inte wifi alls längre.
    När jag trycker på switchen i inställningar så står det bara aktiveras men ingenting mer händer.

Är detta något som ngn känner igen?

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Du kanske har gjort det...

Men prova att starta om telefonen. Brukar kunna lösa sådant. Har hänt mig någon gång med 3G att det fastnat i ett läge. Reboot brukar lösa det...

3. kapten.nilu

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Självklart, borde ha lagt till att jag gjort reboots, batteri & sim ur. dock ej fabriksåterställning, för den har aldrig hjälpt mig tidigare i livet.

Ej rootad eller custom fw heller.

4. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Testa starta om routern får det problemet ibland att den aldrig får ip från min router medans allt annat funkar.

5. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Hmm, det låter inte bra. Jag hade provat att sätta den i flygplansläge av/på och slå av/på wifi inne i inställningarna.

Om du är rootad så kan du prova att byta kernel och radio för att se om det händer något. Om det inte fungerar då så får du nog skicka in den på lagning!

6. kapten.nilu

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

nej jag får pröva att roota och kasta in ett custom fw om ingen har ngt tips..

7. kapten.nilu

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skickad på garanti!

Jag fyller i den här informationen för jag hatar själv att hitta en tråd utan svar när man felsöker sin telefon.

Jag hittade iaf en tvåsidig tråd på xda med ett par st som hade haft exakt samma fel som mig, som hade prövat att lägga in custom firmware & annan radio osv utan framgång. De hade fått sina telefoner utbytta på garanti då ngn del på pcb (printed circuit board) hade dött.
    Lyckligtvis hann jag finna den tråden innan jag började roota och ha mig. Så nu sitter jag här med brorsans gamla x10 mini och rullar tummarna i de närmsta veckorna. Tur att Diablo 3 släpps inatt. :)

Men nu vill jag fråga er andra om vad ni egentligen tycker om Nexus serien?
    Det är nämligen så att min polare köpte en Galaxy Nexus några veckor före mig och han har sin inne på reparation för andra gången nu. Första gången var det batteriet som knappt orkade fram till lunch och sen när han fick den åter från reparation så kunde telefonen inte finna täckning.
    Jag har även en kvinnlig kollega som upplever enorma svårigheter med att komma åt internet via 3g, om detta beror på SBS eller hennes tele2 operatör låter jag vara osagt. Men har ni haft några motgångar med era enheter?

Jag surna lite över hela den här grejen med att det är Samsung som ska pusha uppdateringar & inte Google för vissa enheter.