Wifi File Explorer

Diskussion i 'Applikationer' startad av TookieDroid, 30 mar 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Vet inte ifall någon redan rekommenderat den här, sök inställningen fungerar inte för mig..

Back to the topic! Wifi file explorer är en filutforskare som fungerar med hjälp av WiFin. Du kan kopiera över filer ifrån datorn till mobilen eller mobilen till datorn utan någon USB kabel! Jag använder det dagligen och jag tycker att det är mycket smidigare!

Du kopplar bara upp dig i nätverket du har hemma och sen startar du programmet. Programmet kopplas upp och visar dig en IP adress som du ska skriva in. Klicka först på Meny och sen inställningarna, lägg till ett lösenord för säkerhetsskull. Sen öppnar du den webbläsare du använder i datorn och skriver in IP adressen. Sen är det bara att skriva koden och sen är det klart! Dator och mobilen måste vara uppkopplad i samma nätverk!

Det finns en gratis version och en betal version.

Skillnaden mellan betal och gratis versionerna är:
    Betal Versionen: Utforska, synca, ladda ner/upp, radera, kopiera, strömma och hantera filer på din telefon.

Gratis Versionen: Utforska, ladda ner och strömma filer på din telefon.

Programmet kostar bara 10 kr och det kan man väl slösa för att hjälpa skaparen plus att man får så mycket tillbaka!

Wifi File Explorer Gratis Versionen
    WiFi File Explorer Betal Versionen

2. mmr

mmr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tyvärr har det samma problem som andra liknande appar (file expert, wireless file transfer, etc) att man inte kan ladda upp flera filer samtidigt. Men visst är det smidigt i övrigt. Själv fortsätter jag med File Expert som kan köra FTP istället, går bra mycket snabbare också, att skicka upp ett helt album tar inte längre tid än att köra via USB, och med FireFTP till Firefox så får man det i webbläsaren...