WIFI försvinner.

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Jonasan, 12 apr 2010.

1. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har problem med min liquid att den connecter till wifi för att sedan tappa connection och sedan inte hitta någon wifi igen. Slår jag av och på så connectar den och tappar igen. Testade att blåsa sätta in orginal rommen från acers hemsida men det hjälpte inte.

Har någon något förslag på vad som är felet? eller är det att lämna in mobilen som gäller?

Edit: funkar ibland i ca 5-10 sec, tillräckligt länge för att hinna starta browser och se google.com

Last edited: 12 apr 2010
  2. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Samma för mig, använder aldrig wifi om jag har 3g går det lika snabbt :P

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Låter som felet ligger i routern.... Vad har du för hastighet från routern? Vilken kanal sänder routern från?

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Som Tisu är inne på: har du testat koppla upp dig olika nätverk?

wifi analyser (android) eller inSSIDer (windows) kan du använda ifall du misstänker att ditt trådlösa nätverk hemma är boven i dramat.

5. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mer info:

Router Netgear WNR3500l
    Name (SSID) Linknet
    Region Europe
    Channel Auto ( 6(P)+2(S) )
    Mode Up to 300 Mbps
    Wireless AP On
    Broadcast Name On

Detta har funkar sedan 2010-02-20, tills idag då.
    Att ändra hastigheten från 300 till 145 och 54 gjorde att streaming av hd film hackade på mina media center datorer, telefonen kopplade upp och ner hela tiden.

Ska testa med att koppla upp mig på en väns radiolan och se vad som händer där senare idag.

6. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har testat wifi analyser och den vissar inga nätverk när den kopplat ner sig, trotts att jag kan se på mina andra datorer att det finns 6-7 stycken andra nätverk i närheten.

7. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Visar den de 6-7 nätverken medan du är uppkopplad? Det är sämre antenn för det mesta i en telefon än en dator. Men om du ser dessa 6-7 när du är uppkopplad, och även de försvinner när du kopplas ner ligger problemet kanske hos telefonen.

När du körde 154mbps, hade du samma problem då?

Om du fixerar kanalen till t.ex. 3 eller 11 på routern, har du samma problem då?

8. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Lustigt men den värkar funka på en väns Wifi, var uppkopplad säg 5-6 minuter utan problem på en linksys wrt54gs, sedan var jag tvungen att gå. Så det måste vara något med routern som hänt just idag, kanske är någon konstig datum bugg efter som detta hände i natt efter klockan 00.
    Jag kan se de 6-7 näten på telefonen i setting sedan försvinner de och det står disconnected under wifi och all näten försvinner. Samma sak händer även vid lägre hastigheter och olika kanaler på routern.

Ska leta I garderoben ikväll och sätta en gammal netgear router som är bara 54g som accesspunkt. Hittade detta nämligen : som enkelt förklara hur man använder en gammal router som accesspunkt. Lite komiskt om jag kör en router bara för min telefon haha, men funkar det så blir jag glad.

9. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Slut rapportering: Telefonen är okej, router är inte okej. Den har börjar krångla med mina datorer som är anslutna med wifi. Dock så funkar WiFi på gamla routern nu så att jag kan surfa på telefonen med.

Tråkigt bara att jag blåst om telefonen men så kan det gå när man letar efter konstiga fel. :)

Tack alla för hjälpen.

10. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite :)

Jag har nu också införskaffat en Liquid med wifi, nu undrar jag om man måste köpa en router bara för att få ut en signal i min lägenhet från min stationära som har windows 7? Funkar inte någon liten usb grej?

Jag har en fiber kabel kopplad direkt till datorn, äger ingen router eller modem. Vad blir lättast och framförallt billigast att göra?

Tacksam för alla svar!

11. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Borde funka med en usb plug och programmet connectify från http://www.connectify.me/. Har inte själv testat dock.

12. Daniilo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men connectify är bara för laptops?

Jag tänkte att man kunde köpa en router koppla in den direkt från min modul i väggen, sen ha en kabel från routern till datorn, så datorn fortfarande har fiber, men jag har också wifi i lägenheten. Går det att göra såhär?

13. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Billigaste blir det nog om du köper en begagnad router på blocket/tradera. Om du ska ha den till telefonen behöver du inte så mycket "kräm" ändå.

14. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

En laptop är ju egentligen bara en vanlig dator med krympta delar, så det borde inte spela någon roll om man kör det på en stationär.

15. Daniilo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste att det går på stationär om man har en usb grej? Kan ni ge några tips på bra och billiga, ska bara använda nätverket för mobilen :)

16. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

17. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Funkar utmärkt om man aktiverar Internetdelning i Windows.