Hej, har kollat runt i forumet men inte hittat någon svar på mitt problem. Har haft min blade i lite mer än en vecka, inte haft några som helst problem, men nu är det så att jag har varit hemifrån och haft wifi avstängd i några dagar och endast surfat på det mobila nätverket. När jag igår skulle ansluta till mitt nätverk här hemma så sätter jag igång den och försäker ansluta men ingenting händer. Det står bara att wifi:n är frånkopplad. Någon som har någon aning om vad detta kan vara? Har jag råkad stänga av något kanske. Bör tilläggas att jag inte är så tekniskt lagd och att telefonen är i orginalskick, inget ändrat.
Sätter du bara igång wifi? Tänkte så du har varit in på inställningar/inställningar för trådlöst och nätverk/ wi-Fi inställningar... Om du går in där och klickar på aktivera wifi och sedan "lägg till wifi-nätverk". Kopplar den ifrån då eller får du upp de olika nätverken du har i närheten?
Testa att starta wifi, sedan gå in på wifi-inställningar och trycka på nätverksnamnet du vill connecta till. Dock kanske du redan har testat detta.
Nätverket finns där och allting. Så den hittar det i allalfaal Skrivit in lösenord och det står "ansluter..." Men sedan står det bara frånkopplad och jag kan trycka på anslut hur många gånger som helst utan att det händer något
Vad använder du för kryptering på routern.. Jag hade problem med ngn pryl som inte ville fungera mot vår router om jag hade 128bit (26 tecken).
Nämnde jag att jag var otekniskt? Det funkade helt perfekt innan jag var hemifrån. Men fick i och försig reda på att det hade blivit något strul med internetet och dom hade fått göra om det. Fick den nya koden och sedan dess har det inte funkat. Vad menas med 128bit?
Gick det bra att byta lösenordet? inställningar/inställningar för trådlöst och nätverk/ wi-Fi inställningar Långtryckning på ditt nätverk borde få upp en meny för att byta lösenord. Prova skriv in det nya igen.
Har skrivit in det flera gånger, och direkt efter man har skrivit det så står det "ansluter.." under wifi. Men sen blir det bara till frånkopplad. Händer absolut ingenting när man väljer nätverket och trycker på anslut sedan.
Hur långt är lösenordet? Du kanske får be om hjälp med ngn som kan komma och titta på inställningarna i routern eftersom det har fungerat tidigare. Det går ju att sätta begräningar på tex att bara datorn med den eller den mac-adressen får ansluta.
26 tecken långt. Men då ska jag kolla upp det. Vi har ju två olika datorer som är anslutna nu, och jag tror att min bror hade sin Samsung Galaxy S var ansluten igår. Men det verkar ju inte vara något fel på telefonen då.
Hoppas det löser sig, det brukar ju det. Man kan ju även be telefonen att "glömma" anslutningen så man får hitta och ansluta om sig. Det finns ju även WPA eller WEP och WPA2 kryptering..kanske de har ändrat och nu fungerar det inte längre. Vi kör WEP här hemma pga strulet om vi bytte till WPA. WEP är ju inte det säkraste direkt men men.. Dessutom bara 64bitars(10 tecken)... Fast vi bor ju inte i ett höghus med hackers direkt. Lycka till
har exkat samma problem. funkade för 3 dagar sedan men nu blev det bara så här helt plötsligt. funkar att gå in på grannens oskyddade.