Problem: Wifi is no more.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av ratex, 5 dec 2011.

1. ratex

ratex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan alla glada!

Jag fick ett ryck och rootade min SII:a här om dagen.

Jag följde denna guiden
    How to root Samsung Galaxy S2 with CF-Root? (Video) Jag följde instruktionerna och använde således http://file.spblogger.com/2011/08/CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4.zip

Varför vet jag inte, jag funderade länge, länge och läste runt. Men när jag väl bestämde mig så tog jag bara första bästa guide jag hittade.. =/

Men allt gick vägen, och jag fick rootaccess och så så allt är frid och fröjd så långt. Mitt problem nu är att Wifi slutat funka tvärt.

Jag kör alltså fortfarande fabriksmjukvaran i övrigt, men som jag förstår det hela så har jag flashat in en alternativ kernel. Kan jag bara slänga in en annan hur som helst som funkar bättre, och isf vilken?

Kan någon snabbt förklara det här med kernels? Jag har haft ett par androidlurar tidigare och har då aldrig flashat kernels separat utan bara rootat, och kört in en ny rom med CWM och så har allt varit frid och fröjd, men här verkar ju saker onekligen fungera annorlunda.

Tusen tack på förhand till den som kan ta sig tid att hjälpa mig på traven..

Och ja, om någon har en lösning som involverar en stabil custom rom så är jag absolut intresserad av det med, men just nu är det snabbaste, lättaste lösningen som lockar mest då jag blir lite ledsen i ögat när det bråkar för mig.

Last edited: 5 dec 2011
  2. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Skicka på någon av de erkänt välfungerande kernels... arna. Speedmod är en "fire and forget" som funkar ypperligt. Kommer dessutom med root.

ratex gillar detta.
  3. ratex

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack, är det bara att flasha in den senaste av Speedmod rätt upp och ner med Odin oavsett tidigare rom (samsungs officiella, senaste nordiska) och nuvarande kernel?

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

varför skulle denna vara bättre än t ex siyah som så många kör? Fördelar? Nackdelar?

5. ratex

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Siyah har jag sett när jag rotat rundor, då för min del är den minst lika intressant, men frågan är den samma där; är det bara att tuta och köra eller är det nån man ska tänka på så det inte blir fel?

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag kör den "out of the box" har inte gjort några som helst ändringar och det rullar på fint. :)

Vet inte hur det är med batteritiden och så dock, får se om någon/några dag/dagar.

ratex gillar detta.
  7. ratex

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag läste lite om Siyah på xda-developers tråden, och den verkade som att jag var onödigt paranoid så jag slängde helt enkelt in den rätt upp och ner och visst funkar Wifi strålande igen. Känner mig inte så lite lättad just nu. Tack till er båda för hjälpen!

8. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Det är ju inte direkt som att någon kernel INTE fungerar innan du mixtrat med den. Siyah ger dig möjligheten - Speedmod är mer eller mindre helt låst. Gött att det löste sig iaf.