Wifi kamera

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ftangstrom, 3 jan 2019.

1. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag vill sätta upp lite kameror hemma och kikar runt lite. Är inte intresserad att betala massor så kikar mycket på wish. En kompis har köpt där och är skit nöjd. Har ni några rekommendationer? Vad ska man ha?

Jag vill att de ska ha wifi och kunna spela in vid rörelse. Och kika dem på distans vid en app i telefonen.

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Du kan nog köpa vilka som helst som du tycker ser bra ut. Verkar vara samma hårdvara i samtliga typ. Kolla att det finns WiFi+app. Du behöver såklart MicroSD-kortplats i för att kunna spela in.

Har satt upp några såna här och fungerar hur bra som helst; US $21.98 20% OFF|360 Degree Panorama Video Camera Wifi IP Light Bulb Surveillance Cam Recorder CCTV Motion Detection Night Vision 960P Full HD-in 360° Video Camera from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

Bara att sätta i en vanlig E27-sockel.

ftangstrom gillar detta.
  3. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max
    Om ni inte gjort det rekommenderar jag att ni läser på lite. Så undviker ni problem för blir fort olagligt.
    Kamerabevakningslagen (KbL) - Datainspektionen
    Kamerabevakningslagens syfte är att se till så att kamerabevakning bara används när övervakningsintresset väger tyngre än integritetsintresset.
    Ibland räcker det med skyltar om kameraövervakning så slipper man besökare .
    Iaf bra veta vad lagen säger innan man går till polisen med bevis, skiljer en del mellan inne och ute samt privat eller företag, vem man övervakar och varför, hur hanteras video/bilder och av vem m.m