WiFi-krångel hos iPad

Discussion in 'Off Topic' started by Galaxxy, Jun 16, 2013.

1. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!

Var inte helt hundra på om jag skulle posta denna i övriga tablets, med med tanke på att detta inte hör till Android beslutade jag mig för att posta detta här. Moderator får gärna flytta tråden om denne finner detta nödvändigt. Hur som helst:

Har en iPad 4, inköpt runt november 2012. Den har fungerat bra fram tills förra veckan. Märkte att den var avansluten från mitt WiFi-närverk, tyckte att detta var märkligt då detta aldrig hänt förr. När jag skulle återansluta hittade jag inte nätverket i listan med nätverk, medan jag gjorde det på min dator. När jag startade om nätverket fungerade det.

Samma sak skedde när jag aktiverade internetdelning ifrån min telefon, där hittade jag det först, men så fort jag gick utanför nätverkets räckvid avansluts jag, och kan inte hitta nätverket förrän jag startar om nätverket.

Vet någon vad problemet kan tänkas vara? Har försökt googla, men lyckas inte hitta någon annan med detta specifika problem, eller någon lösning för den delen. Har prövat att återställt iPaden, men problemet kvarstår.

Tack på förhand,

Galaxxy

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Nu kanske jag låter dryg men det är inte min mening men Apple är väl mer eller mindre världskändisar för att ha jättejättebra garanti?

Det borde bara vara att gå in till närmaste ställe som servar Apple-prylar (typ Elgiganten, Macforum eller vad det heter eller liknande ställe) och lösa det?

På Macforum eller deras egna butiker skall de väl vara som snabbast av vad jag hört.

3. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det får nog bli så, tackar! :)