WIFI med inteno e-101 router = Ur funktion

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Chilaq, 1 maj 2011.

1. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tja!
    Min mobil ansluter till routern från BBB men vill inte fungera. Det går inte att uppdatera appar mm. Det går bara inte. har försökt efter boot och tagit bort batteriet mm. Inget fungerar. Routern funkar bra med andra mobiler och min laptop så det måste va nån inställning (Routern eller mobilens). Har nån upplevt samma? Har nya uppdateringen v10b och den är rootad. endast rekommenderade appar är frysta och ja har inte laddat ner nåt konstigt. Det är bara till den routern som WIFI inte fungerar. HAr provat med andra och det fungerar bra.

2. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Folk med långa lösenord har upplevt samma.

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

och utan känd SSID?

4. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

ja har ändrat ssid och lösen. ändå fungerar det inte. ringde bbb och tydligen var alla ip-numren upptagna och dom skulle "kicka ut" alla enheter. Men även det fungerade inte. Hade inte brytt mig så mycket om jag hade 3G mottagning hemma. Frugan har iphone och den fungerar fint med routern... Inga fler ideer?

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vad säger din router, ser den att något försöker ansluta till den?
    Rent ärligt så kan jag säga att de där trådlöst-bredband-routrarna är den värsta skiten jag varit med om ofta och ber alltid BBB skicka något UTAN wifi så jag kan komplettera själv med router.

6. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Den säger ingenting. Ja kan bara ansluta EN laptop till den. Håller med dig att dom suger. Har beställt en Belkin router från Netonnet nu och hoppas att det funkar bättre.

BBB har skickat totalt 3 routrar och det här är den enda som strular med anslutningen till mobilen. Dom andra anslöt utan problem men dom startade om hela tiden.

Nåväl, valfri moderator får avsluta tråden då problemet tydligen inte är mobilens.
    Tack för alla svar