Wifi på och med stark signal men inget internet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MilkMan, 5 jan 2011.

1. MilkMan

MilkMan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Wifi-loggan är på och visar fullt men det händer ändå ganska ofta att internet inte fungerar alls ändå. Då får jag byta till 3g och det fungerar igen. Det är riktigt jobbigt faktiskt, vår bärbara dator här hemma har inga problem, samma med PS3:an.

Är det ett vanligt problem? har sökt på forumet men inte hittat något liknande.:ehm:

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag hade liknande problem (wifi tappade kontakt hela tiden, men signalen var stark) innan jag ändrade kryptering i routern till WPA-PSK med TKIP som kryptering i routern. Hade haft WPA2-PSK med TKIP/AES tidigare.
    Man kan inte använda WEP eller okrypterat om man vill ha snabbare hastigheter än trådlöst g. Detta alltså om man har andra datorer som man vill få att ansluta med trådlös n fart. Desiren skall ju inte stödja n-protokollet (än?!)

3. MilkMan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska testa. Men kan ta ett tag innan jag får ork att lära mig mixtra med routern :)

4. MilkMan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bättre sent än aldrig, var inte det minsta svårt att kolla ju :o

Den var iallafall redan inställd på bara TKIP. Med bara 500 mb mobilsurf i månaden vill man ju gärna ha wifi hemma som inte bara fungerar i hälften av fallen.

5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad har du för router?

6. jmoller

jmoller Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem tidigare med min gamle Magic, kopplade in min Linksys router istället för Netgear-routern som ComHem tillhandahöll... Funkade klockrent efter det... Skumt... Körde samma typ av kryptering... WPA2 har jag för mig...