Wifi PC->Telefon

Diskussion i 'Allmänt' startad av mrmozart, 2 jun 2010.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej hej,
    Jag har med Android 2.2 använt funktionen för att dela min 3G-uppkoppling via Wifi till min PC. Fungerar klockrent!

Nu undrar jag om ni vet någon metod att göra tvärtom? Jag sitter ofta på jobbet med en nätverkskabel i min PC och utan trådlöst. Då måste jag köra internet över 3G i min telefon. Finns det inget program till PC som kan skapa en Wifi accesspunkt som min telefon kan koppla upp mot?

Telefonen är en orootad Nexus One.

Last edited: 2 jun 2010
  2. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hittade en instruktion för hur man delar i Windows/Apple (jag kör Windows 7). Har gjort enligt instruktionerna och på datorn ser det ut som att den väntar på anslutningar, men telefonen hittar inte nätverket :(

http://www.youtube.com/watch?v=ADpHIeBSFUk

3. Anyone

Anyone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tänk också att du ska ha ett trådlöst nätverkskort i datorn för att kunna fixa det.
    (det visste du säkert redan?)

5. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  6. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag satt i 3-4 timmar och försökte få det att funka när jag hade köpt min telefon, sen efter jag hade insett att android inte stödjer ad-hoc (varför!?) så tillbringade jag nästan lika lång tid med att försöka hitta drivers för w7 till mitt wifi-kort.
    Men irriterande nog fanns det inte.

Så återigen, varför i hela världen klarar inte android av att ansluta till ett ad-hoc-nät?

7. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det har funnits på Androids issue tracker sedan januari 2008 (http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=82) men uppenbarligen inte ansetts viktigt. F.ö. är Android inte ensamt om det. Min Debian-installation vägrar t.ex se min telefon när jag kör Wifi tether. Windows-burkar har däremot inga betänkligheter när det gäller ad hoc access points.

8. larsa-std

larsa-std Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Heisann!

Ikke for å kapre denne tråden, men det er jo innenfor samme område.

Jeg har et abonemang fra ICE som jeg bruker på laptopen, dette vil jeg gjerne dele med min Samsung Galaxy S med Android 2.2.

Jeg fant mange forslag rundtom om å legge inn VirtualRouter (fungerer ikke for meg) og Connectify. Connectify fikk jeg opp å gå her, og satt det opp med SSID osv. Min SGS finner det trådløse nettverket og begynner å koble seg opp. Det stopper desverre opp på "Hämtar IP-adress från Terkel"....

Noen som har noen aning om hvorfor/hvordan komme seg videre?? Mitt WLAN kort i laptopen er et Intel 1000.