Problem: Wifi problem, Extremt irriterande!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av herrober82, 27 sept 2012.

  1. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har som många andra har också upplevt problem med wifi uppkopplingen.
    Den kopplar ner automatiskt när telefonen legat i vilo läge ett tag. Och sedan tar det några sekunder att återkoppla när man väcker telefonen igen.
    Har provat tricket att gå in i service meny och stänga av strömsparläge, men det funkar endast bra tills nästa omstart.

    Har även givetvis stängt av allt som har med strömspar att göra, både i wifi menyn samt i telefonens strömspar meny.

    Har upptäckt 2 st riktigt jobbiga bugger som är pga detta wifi fel:

    1)
    Bodde på hotell och där var man tvungen att logga in via en hemsida för att få uppkoppling.
    Problemet var att eftersom mitt wifi går ner i strömspar så fort telefonen ligger i viloläge, kopplades uppkopplingen ner så fort jag inte använde telefonen. Så när jag väckte telefonen igen, så fanns ingen uppkoppling kvar utan att jag var tvungen logga in på hotellet hemsida igen varje gång jag ville använda internet. Sjukt störigt. Gjorde nästan att man inte pallade att använda internet.
    Givetvis hade mina kollegor med iphone inga problem.

    2) Kör man live streaming via SR Radio play appen, så kopplar wifi ner i strömsparläge under själva streamingen, och
    appen hänger i sig i buffer läge. Detta gör att varje gång jag är hemma och vill lyssna på radio streaming och inte pillar,
    på telefonen samtidigt, måste jag stänga av Wifi förbindelsen och köra via 3G istället för att uppkopplingen skall fungera.

    Summerar:
    Denna wifi bugg är extremt jobbig och gör telefonen obrukbar i vissa situationer. Har faktiskt i vissa stunder funderat
    på att sälja skiten och köpa en iphone 5 istället. Någon som kan ge mig några tips orsaker till att samsung inte löst
    denna bugg trots att den egentligen funnits med i många många månader nu utan att den lösts.
    Är det en strömspar funktionalitet som skall fungera på moderna routrar? Isåfall hade hotellet jag bodde på också gamla
    routrar. Det sura är dock att den där jävla iphone och Galaxy S2 fungerar galant på samma routrar.

    Tacksam för tips och stöd i denna frågan.

    MvH
    Bitter Samsung Galaxy S3 ägare
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jävligt tråkigt att du har såna här problem :(

    Min funkar utmärkt jag har på jobbet 4st olika Wifi-accesspunkter med alla olika märken. D-link, Asus, Linksys och Cisco alla funkar utmärkt när jag vandrar i våra korridorer här. Jag får WhatsApp meddelanden och Google Talk håller mig inloggad osv.

    Jag vet de är jävligt segt att göra men prova de vanliga.
    1. Om du har Tre brandad lur, flasha in Stock Nordisk istället.
    2. Kolla med Kies så du har senaste programvaran.
    3. Gör en återställning.
    4. Logga in på ditt Wifi igen och prova. Undvik att installera appar i en liten stund så du får provat av det.

    Du har inget aluminiumskal på mobilen som kan sabba signalen?

    Jag vet att allt här ovan är iqfiskmås saker men de är lätt att ha missat något. Om du provat allt detta och de ändå strular då skulle jag skicka in den på verkstad. Sure de kommer ta tid att få den kontrollerad men hellre de än gå runt och vara besviken.

    Ett tips, att använda Iphone som någon form av ledstjärna av problemfritt användande lär inte vinna dig sympatier i forumet. De är bara irriterande när folk har problem och använder iphone som någon måttstock på att där funkar allt bara. De är samma skit för iphoneanvändare. Vi har bara två här på jobbet som har iphone och dom har också strul med allt möjligt. Alla andra har Android. Var i stället saklig och grundlig och berätta vad du har provat och skippa snacket om iphone vs android.
     
    Haawk, darkly och mrpink gillar detta.
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    kendobendo:
    +1 på denna!
     
    manne80, Haawk och darkly gillar detta.
  4. dr digital

    dr digital Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har ni provat:

    "Inställningar->WiFi->Avancerat->Behåll WiFi i viloläge->Alltid"?

    //Dr
     
    mangethegamer gillar detta.
  5. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 048
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Och +1 på denna :) Det är ju precis den funktionen som gör så som du beskriver.
     
  6. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tack för tipset.
    Har kört precis tvärtom. Det står juh, behålla wifi i viloläge, aldrig, ökar datatrafiken. I min mening betyder detta att wifi alltid är uppkopplat, dvs aldrig släpper uppkopplingen.
    Men efter att ha tänkt till efter det ni skrev är det nog som ni säger, precis tvärtom om. Wifi i viloläge, alltid, innebär att den inte släpper uppkopplingen och ligger kvar i viloläget.
    Skall bli intressant att prova ikväll. Funkar det kommer jag känna mig enormt dum... Tycker dock menyn är enormt ologiskt....

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. dr digital

    dr digital Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Äsch, det är ett syftningsfel av översättaren. Hade hen gjort rätt och skrivit "Behåll WiFi oavsett viloläge" eller liknande så hade det inte varit något problem. På engelska står det: "Keep WiFi on during sleep" vilket ju är solklart!

    //Dr

    PS Tack gärna... ;-)
     
  8. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Om jag ändå hade haft engelska som språk i min mobil. Har juh upptäckt lite andra tveksamma översättningar. Tex i webläsaren, i inställningar, finns en flik som heter standardzoom, där kan man välja valet "stäng". Givetvis syftar man på ordet nära, som ordet "close" betyder i detta sammanhanget.. :) Får nog ta byta språk.....

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tack för hjälpen. Det var viloläget som kurrade biffen.. Nu rullar wifi på som vanligt.... Case closed!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    Hej! Lånar denna tråd, har fått problem nu på senare tid, har testat att återställa å ta bort allt på telefonen, samt gjort det som näms här på sidan.

    Men när jag har video samtal genom skype/tango så försvinner alltid wifi för mig hela jävla tiden. men surfar jag laddar saker till telefonen genom wifi så försvinner det aldrig. nån som kan veta vad problemet är?
     
  11. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Hej!
    Jag kör själv Skype video någon gång i veckan utan några som helst problem.

    Funkar det felfritt om du kör på 3G?
    Om ja tycker jag det låter som router problem. Provat köra Skype video på någon annan router?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  12. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    tack för ditt svar! har dock inte testat med en annan router, ska ta å göra det lite senare idag, tycker det som är skumt att det funkar fritt för resten av familjen, som har iphone samt samsung telefon, men bara för mig det knasar :D , det var dock inte så för nån vecka sen. det bara kom från ingen stans.



    edit : verkar vara nåt fel på min tele tror jag :(
     
    Last edited: 12 okt 2012
  13. mariaj

    mariaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också haft problem med wifi den sista tiden. Var i Italien förra veckan och köpte lite wifi-tid på den lokala campingen. Funkade inte alls. Antingen blir det helt fel - eller så stod det autentieringsfel när jag försökte koppla upp. Samma sak på flera olika ställen. Men min gamla S1 som jag också hade med funkade det fint med. Nu när jag är hemma och kopplar upp mig på jobbets wifi är det inga bekymmer. Någon som fattar vad som hände? Har funkat fint utomlands förut.
     
  14. joby

    joby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Har någon uppdaterat till JB som släpptes igår? Blev detta wifi problem då löst?

    Har samma bekymmer med min också. Kör just nu CM10 Android 4.1.2, men samma skit med det.
    Detta är så pass irreterande att jag överväger att göra mig av med telefonen.
     
    Last edited: 16 okt 2012
  15. joby

    joby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen av er som provat?
     
  16. Terry_

    Terry_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    .... exakt samma fel här - blir galen!
    Det måste väl vara en bugg?

    Tele2 har stängt av mitt abonnemang sedan en månad tillbaka men jag har kunnat surfa genom "hemmets" trådlösa.
    Nu när jag kommer hem så ser jag fortfarande min router (den heter "defeault") men när den ansluter automatiskt så får jag felmeddelandet " Ett autentiseringsfel inträffade ".
    Va fan, det har funkat fram tills nu.
    Jag har en Samsung s3.

    Vad göra?!
    Jag kan lägga till att min dator fungerar på hemmets trådlösa utan problem.
     
  17. Themilomax

    Themilomax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min kopplar inte upp sig på mitt hem wifi längre, funkade kanon tills i morse men nu vägrar den.
     
  18. xtimmyx

    xtimmyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att den inte vill återansluta till nätverk som den gått utom räckhåll till. Då stänger jag av/på Wifi och vips så funkar det igen. Väldigt irriterande.
     
  19. Rootofevil

    Rootofevil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har det här problemet också, det fanns inte innan senaste uppdateringen (som var nån månad sedan?). De har fan inte bra regressionstester alls hos Samsung.