Wifi problem, Hjälp!

Diskussion i 'Allmänt' startad av antekatt, 27 jul 2010.

1. antekatt

antekatt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, har precis inhandlat en Samsung Galaxy S vilket är min första androidlur. Nu är det så att jag kör på halebop kontantkort, och jag ville därav inte att mobilen skulle vara uppkopplad till 3G. Installerade därför appen Toggle data widget, som jag såg som det enda alternativet för att mobilen inte skulle vara ständigt uppkopplad.

Nu har jag dock problem att ansluta telefonen till Internet via WIFI och min trådlösa router hemma. Jag hittar mitt oskyddade trådlösa nätverk här hemma på mobilen, men när jag trycker anslut så händer inget, så min fråga är, är detta pga. toggle data widget eller någon inställning på min router?

All försök till hjälp uppskattas, då jag suger på sånt hära! tack

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du vet att 3G och datatrafik inte är synonymt va? Det är datatrafiken du vill ha avstängt.

Du kan ju i telefonens inställningar annars stänga av datatrafik samt bara låta den köra mot 2G.

Men jag måste ju bara lyfta den uppenbara frågan. Varför köper du en telefon som är byggd för att ständigt vara uppkopplad då du inte vill det?

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Toggle data är inte vad du vill göra...

Vill du att den inte skall vara uppkopplad med 3g är det enklaste att ändra i dina apn-inställningar (även kalla åtkomstpunkt) så det inge fungerar längre.

Eller så installerar du APN droid som kan stänga av det åt dig lättare.