Wifi-problem Samsung A3?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av JonasFri, 21 jan 2016.

1. JonasFri

JonasFri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har en Samsung A3 sedan ett år typ, och den har funkat bra, men nu vill den tappa anslutningen till mitt Wifi-nät hemma. Den kopplar till och från så gott som hela tiden, går jag in på Wifi-menyn så står det att den väntar på att ansluta när signalen blir bättre men klickar jag på anslutningen och kollar på den så har jag utmärkt både anslutning och hastighet. Har flera andra enheter anslutna och dom är det inga som helst problem med utan det är bara A3:an som spökar...

Hittade att man kan komma in i nån servicemeny genom att "ringa" ¤#0011#, och där kunde man stänga av Wifi Power Save mode, men gjorde man det så drog den mycket mer ström tydligen...

Tips på nån annan inställning eller tweak som man kan göra för att åtgärda problemet, eller börjar telefonen helt enkelt att ge upp? Känns inte som ett problem som är så lätt att felsöka om man skulle lämna in den då det verkar fungera vissa dagar så låter enklare att skaffa en ny telefon isf...

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 055
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan alltid testa uppdatera routern och justera/ändra lite på kanalinställningarna för WiFi-nätverket. Hjälper det?

3. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Kolla så inte smart nätverksbyte är på, den funkar inte bra.