Fråga: Wifi-problem SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av freddestarfighter, 29 okt 2012.

1. freddestarfighter

freddestarfighter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ett grymt irriterande problem. Wifi-anslutningen på mitt arbete (universitetsnätverk) fungerar så jävla dåligt med Stock-ROM.

Telefonen har en IP-adress, bra täckning på Wifi-nätet men den kommer inte ut på internet. Stänger jag av Wifi och sedan sätter igång det så fungerar det igen. Oftast fungerar det upp till en timme men så stänger den ner, det vill säga telefonen HAR Wifi men ingen internet. Man skulle lätt kunna ledas att tro det vore fel på nätverket här på skolan - men min iPad har aldrig några problem. Jag har heller inga kollegor med iPhone som har problem. Inte heller min förra telefon (en iPhone) hade någonsin några problem. Dessutom är det heller ingen hårdvarugrej då när jag kör CM10 eller CM9 har kanonbra anslutning till Wifi oavsett.

Ja. Jag har självklart flashat Stock-ROM. Gjort full Wipe. Gjort fabriksåterställning. Tagit bort ROOT, osv osv. Men har fortfarande samma problem.

HUR kan jag åtgärda detta? Uppenbarligen en bugg i Samsungs mjukvara, men visst måste detta gå att fixa. För jag vill gärna köra stock JB för tillfället.

2. freddestarfighter

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

#*0011#

Det spelar heller ingen roll om jag stänger av Wifi Power Save Mode via inställningarna under #*0011#. Har försökt läsa mig till via sökningar att detta kan vara en lösning - men icke för mig.

3. freddestarfighter

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Flashade Siyha kernel och sedan dess verkar mitt Wifi fungera bättre, åtminstone hittills.

4. freddestarfighter

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har lyckats komma fram till att det enda sättet jag lyckas få ett bra och fungerande Wifi är med CM10. Möjligtvis andra AOSP roms också. Men efter att fortsatt haft strul med Wifi med alla olika sammy baserade ROMs samt med original samsung FW gick jag åter till CM.
    Verkar onekligen som vissa grundläggande funktioner fungerar mycket bättre när Samsung själv inte gör dem.

5. freddestarfighter

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

6. Great

Great Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vart trycker man #*0011#?

Jag har ett problem med mitt Wifi hemma, har en router samt en extender. Men sitter jag nästan bredvid extender så väljer telefonen min huvudrouter.

Kör ja typ Wifi analyser så kan jag ju välja vilken av dom ja ska kolla signal ifrån o väljer jag där extendern så har jag max signalstyrka, men väljer jag huvudrouter så är det klen signal.

Kan jag välja nånstans vilken signal luren ska välja?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

7. freddestarfighter

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Koden trycks in i telefonen, dvs knappsatsen där du slår nummer. Men jag tror inte den kommer hjälpa dig med ditt problem.

Jag tror det finns en app som heter Best Wifi som kanske skulle kunna hjälpa dig. Alternativt testa att köra in den Wifi-fixen från XDA som jag länkade till ovan.

Berätta gärna hur det går.