Wifi problem

Diskussion i 'Hero' startad av MrBase, 26 sept 2009.

1. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet det har skrivits om detta innan, men efter min uppdatering så är det lögn att få igång Wifi i Browsern , ladda ner å allt annat funkar som det ska och 3G då funkar allt. Hur gjorde ni för att få igång det ? ( testat det mesta )

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hmm, jag hade inga problem med det alls. Allting funkade som det borde, antar att du redan testat en factory reset?

3. Vimse

Vimse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mors!

Jag hade samma problem till alldeles nyss. Oklart vad som gjorde att det nu funkar, men bl.a. var jag inne under Inställningar, Program, Hantera program, Webbläs. - Rensa Data (inte cacheminne). Strax efter det funkade det, men om det berodde på ovanstående vet jag inte..

En tanke.. När man startar browsern (efter att ha avslutat den processen med t.ex. TaskManager) blinkar det till en ruta med något i stil med "Hämtar inloggningsuppgifter". Någon som vet vad det innebär och om det kan vara något som ställer till det? Någon HTC- eller Google-grej?

4. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu är jag riktigt irriterad , funkade ju innan uppdateringen .. testat återställningar, rensa minne inget hjälper :(

5. scofie

scofie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Netgear WNR2000

Jag har en WNR2000 som min Magic inte ville ansluta till. Den automatiska Firmware kollen i routern sa att det inte fanns några uppdateringar men jag kollade manuellt och då fanns det visst en uppdatering till ensenare version. Nu så ansluter min Magic helt utan problem.

6. scuba

scuba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, det handlar inte heller bara om ett nät utan provat 3 olika trådlösa nät. Testade själv och mobildata fungerar men ej via trådlöst. Mitt problem uppstod även efter uppgraderingen.

Då det uppstod direkt efter uppgradering så var telefon redan rensad, dock testat i alla fall att rensa. Hittar du/ni något så svara gärna, vill inte riktigt behöva skicka in telefonen för något som antagligen är mjukvara.

7. Keenan

Keenan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även jag upplevt samma sak...
    Wifin laddar sämre än innan eller inte alls.
    Tycker att uppdateringen inte gjorde någon större skillnad i snabbhet eller liknande...

8. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

MrBase: Är det så att du inte kan använda WebBrowsern när du har WiFi igång och är tillkopplad med WiFi? Eller är det så att du försker få access genom exempelvis ett hotel WiFi och där du måste slå in lösenord genom Browsern ?
    Jag gissar det första men du skrev det lite otydligt.

I vilket fall så för alternativ 1 så har det funnits en del problem med att proxy informationen från inställningarna till 3G har stannat kvar när du kopplat upp WiFin vilket resulterar i att du försöker kontakta en server (proxyn) som du inte kommer åt.

Lösningen har varit att ta bort proxy informationen i 3G inställningarn. Det är dock inte säkert att de funkar för din operatör men för Telenor gör det det Se även:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1094

men allt det där kanske du redan läst?

Ett annat trick för att lösa "många problem" som rekommenderas på http://androidforums.com/ är att göra en varm återstart. Den görs på följande sätt:

1. Ta av bak locket
    2. Se till att telefonen är i gång
    3. ta nu ur batteriet och sedan simkortet låt de vara ut tagna i 3-4 minuter
    4. sätt i simkort och batteriet igen och och sätt på locket och starta telefonen och testa på nytt hur saker funkar.

NOT! Jag har inte själv testat ovanstående utan bara läst om det så jag står inte för om något går i sönder. Det har dock hjälpt ett antal personer med underliga fel på http://androidforums.com/

Last edited: 29 sept 2009
  9. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack G4il1. Testat ditt tips nu oxå men det funkar tyvärr fortfarande inte.
    Känns konstigt om det skulle vara routern för det funkade ju innan uppdateringen och dessutom funkar ju market å andra online tjänster. Mycket irriterade

10. scuba

scuba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt problem löstes efter en omstart av telefonen, detta tyckte jag var mycket märkligt men nu fungerar det i alla fall.

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Att saker slutar funka & att det löser sig efter omstart händer mig titt som tätt & har alltid gjort så med alla mina smartphones, + datorer, + digitalboxar och nu även min blu-ray ;)

Det första jag gör när min hero krånglar är att starta om...

12. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Har haft det både innan och efter uppdateringen. Verkar vara främst efter varit ansluten till ett annat WiFi och sen ansluter till mitt nätverk hemma. Omstart/flightmode har löst problemet 9 av 10 gånger.

13. Keenan

Keenan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett knep jag upptäckte igår är att när det står och stampar gå in på sidan VIA bokmärket. Funkade varje gång.