Wifi problem

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av xciter, 17 mar 2011.

1. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej,
    Har nu fått min 2x och är hittils supernöjd!

Har dock ett problem, jag kan inte connecta till min router över wifi när jag kör WPA2-Personal TKIP+AES
    När jag tar bort krypteringen av wifi:t så fungerar det utmärkt att connecta.
    Jag har startat om routern ett antal gånger utan förbättring.

Någon som har samma problem eller vet vad jag kan göra för att lösa detta?

2. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Nu sitter jag inte vid min router, och jag har inte all skit i minnet. Men när jag hade motsvarande problem med HTC Legend så gick det att lösa i routern genom att blocka alla icke i förhand godkända MAC-adresser. När jag lade in telefonens adress i routern så gick det plötsligt att komma ut trots kryptering. Det här var med TomatoUSB, om det kan hjälpa.

3. xciter

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag använder inte MAC-filter alls just nu.
    Jag har en linksys wrt54gl om det spelar roll. Inget tomato i den dock

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. nrkabul

nrkabul Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mener jeg så noen i en tråd på XDA som sa at han hadde problemer ved bruk av lange, kompliserte WPA-passord... vet ikke om det gjelder deg, men det er det eneste jeg kan komme på i farten.

Her er tråden på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=992828

Last edited: 17 mar 2011
  5. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag är verkligen ingen routerkille... Tror att jag har en Netgear. En modell med olåst firmware. Men jag kan ju inte se modell och sånt nu.

Men MAC-filter känns väl som en standardfunktion... In och pilla igång det i din router och kolla om det hjälper.

EDIT: nrkabuls spår är rimligt! Gary Dell'Abate sade att hans Android kukade ur lite allmänt. Till slut klurades det ut att det var hans efternamn som inte var kompatibelt.

6. xciter

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ja det kan vara så att det har med långa komplexa lösenord att göra. Ska testa mer utförligt imorgon.

Tror inte jag orkar fixa med MAC-adress filtrering, har ganska många datorer i mitt nätverk...

7. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Var också lite orolig när jag läste tråden på XDA dock kan jag säga att i mitt fall var det obefogat. Jag har 35 tecken i min WPA2-nyckel och ansluter utan problem.

Router i frågan är en D-Link DIR-635.

8. headshot

headshot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu är jag ingen routernörd så kan inte snacka detaljer men sitter också med en likadan original linksys wrt54gl med WPA2-Personal TKIP+AES. 2Xen har varit uppkopplad mot den hela dan så det ska nog inte vara något problem.

9. xciter

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag fick det att funka när jag ändrade till ett kortare lösenord. Så ngt måste det varit...

10. olofom

olofom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem idag med min optimus. Jag tänkte gå in och byta lösenord men upptäckte att jag inte hade det lösenord som jag trodde och med det lösenordet går det bra. Det konstiga var att den inte sa att det var fel lösenord, bara att den disconnectade från routern. Min magic klagade alltid och berättade vad felet var, så någonting är ändå konstigt. Är det möjligt att du också hade fel lösenord och att bytet bara gjorde att du nu har rätt?

11. neozed

neozed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Jag har samma problem, dock att jag kan inte ens connecta när jag tar av krypteringen helt på routern så det är ett öppet nätverk.

Klickar på connect, sen händer det inget mer och det står bara "scannar" på wifi :S

några tankar?

Edit:

Telefonen gillar tydligen inte att man har mellanslag i ssid som är inställt på routern.
    Hoppas det hjälper nån :)

Last edited: 18 mar 2011
  12. xciter

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nej, jag är säker på att jag skrev in rätt. Eftersom jag skrev in lösenordet flera gånger så maste det blivit rätt någon av gångerna.

13. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ett annat problem med Wifi. Jag kan koppla upp, men kommer ändå inte ut på internet. Någon som har någon idé om varför? En D-Link 655 har jag...

14. magngust

magngust Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan inte ansluta till mitt Wi-Fi nät hemma heller?
    Kör trådlöst via mitt modem från Bredbandsbolaget..
    Det står bara 'Erhåller IP-adress.' sedan händer inget mera. Någon som har tips på vad jag kan göra?
    Det fungerade klockrent på min Desire HD..

Edit: Löste det själv :)

Last edited: 24 mar 2011