Hej har ibland problem med mitt internet när jag kör wifi på vissa nätverk. Har symbolen men inte internet. Startar jag om wifi:n på telefonen kommer internet tillbaka men dör ett par minuter. Kör wpa2-psk säkerhetskryptering. Routern är netgear WNR2000. Någon som vet va det kan va? Inga problem på min dator.
Har exakt samma problem, min flickvän har den routern hemma. Och stundtals så hittar jag inte ens nätverket. Har tyvärr ingen lösning på problemet heller.
Hmmm. Prova att byta kanal på routern, av någon anledning så har Hero svårt att hitta kanaler på det höga bandet.
Jo, som för min del.. På jobbet måste jag ha statisk ip och sätta DNS manuellt för att den ska hitta ut på nätet. Och hemma har jag automatisk tilldelning av ip via min router, så då går ju allt med automatik. Problemet är att när jag kommer till jobbet så måste jag gå in i inställningar och klicka i Statisk IP, och när jag kommer hem måste jag bocka av det för att nätet ska fungera. Lite knepigt. Vet dock ej om det skulle gå att köra olika "teman" WORK,HOME,WEEKEND och om den behåller inställningarna i wireless då. Får väl prova det.. Det jag tror är problemet är att du måste fylla i.. Statisk IP DNS (internet leverantörens) Gateway (oftast routerns adress) Då funka det för mig. Innan hade jag symbolen men ingen kontakt utåt.
Jag har exakt samma problem som trådskaparen med samma router och säkerhetskryptering. Testade precis tipset om statisk ip men samma sak händer ändå?? Någon någon som har några andra idéer?
Efter lite googlande så har mitt problem lösts genom att nedgradera routerns firmware till den nästnyaste.
Uppdatera radion i telefonen. Jag hade exakt samma problem som ni, men med ny radio flyter det på fint! Fick bättre täckning också som em liten bonus. Finns flera trådar o ämnet, det är bara att söka.