Problem: WIFI problem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Faizty, 14 maj 2012.

1. Faizty

Faizty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Tjena.

Jag har ett jävla strul med WIFI på Hox:en
    ungefär varannan minut så stannar wifi helt av och står stilla i 30 sekunder för att sedan fortsättta. i vissa program så kommer "ingen internetanslutning" upp och man ser att wifi symbolen slocknar och startar om.

Riktigt jävla irriterande då surfandet blir smått omöjligt när allt stannar varannan minut och ofta får man upp en vit sida och får börja om.

Detta är min andra HOX då jag doa:de den första för just detta.
    Nu är denna precis likadan, och jag har provat i andra nätverk med samma resultat. och alla andra wifi apparater funkar klockrent på samma nät.

Sen har även knaster-knäpp dykt upp i externa högtalaren när man kollar filmklipp osv....

Riktigt less.
    Förra Doa:n tog nästan 3 veckor på CD:on, inte så sugen på att göra det igen...

Har någon koll på om dessa strul är hård/mjukvara?

2. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade en som fungerade perfekt med WiFi första omgången. HTC rekomenderade dock en DOA av den då jag hade en glipa stor nog att få ner min tumnagel i i nederkant. Sagt och gjort, DOA på den. Fick en ny med spräckt polycarbonat ram... DOA på den, fick en med repad lins...och en glipa stor nog att köra ner en lastbil i. Fick min nuvarande som har stora WiFi problem och knarrar som min gamla säng i studentrummet när jag tar i den. Funderar nu på vad fan jag ska göra åt det. Tömde lagret hos 3 i stan så de lär inte bli glada om jag kommer in igen... Suck

Men kort sagt tror jag det har att göra med hårdvaran. Eftersom min första fungerade perfekt med både firmware 26 och 28.

3. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Det är ju så man blir mörkrädd. Skönt att man inte är själv med problemet, försökt söka runt efter liknande men de har väl drunknat i alla andra strul från fabrik.
    Jag funderar seriöst också på om jag bara fått tillbaka samma lur.
    För det saknades skyddsplast för kameralinsen och den stora lappen på skärmen så rätt dammig och trött ut.
    Sen Med ett identiskt fel.
    Jag kommer DOA min för det här wifi strulet håller på att göra mig helt galen eftersom allt i princip har med internet att göra och det märks varje gång jag ska göra nåt enkelt på telefonen hemma.

4. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Kan någon annan verifiera att det är hårdvarufel gällande wifi? så man inte skickar in skiten i onödan och står med ett microsim utan microsimlur på halsen igen...

5. Askilla

Askilla Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, har dock haft min såpass länge att doa tiden gått ut. Har inte haft några andra bekymmer och testade ju naturligtvis inte så wifi funkade direkt utan först nu flera veckor efter att jag fått hoxen. Så jag är också välidigt intresserad av ifall någon vet om det är hårdvarufel, för isf får jag försöka få det fixat på garantin.

6. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det här var lurigt. Vi testade WiFi mot lite olika nät och det verkar vara lite 50/50 om det fungerar som det ska eller ej. Så var det dock inte med första luren. Konstigt minst sagt.

7. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Du kan köpa micro-sim adapter på teknikmagasinet/tele2 butiker. Fungerar klockrent. :)

8. Lurken

Lurken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har samma problem fast det gäller också det mobila datanätet.
    Det kom för mig efter uppdateringen till 1.29. Jag hoppas det blir fixat genom en ny uppdatering snart.

9. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Hade jag ingen koll på !! go mos!

10. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Var ju surt för dig, men är ju ändå garantiärende, fast det ska gå via verkstad istället.

Nu har lurjäveln lyckats radera ca 50 kontakter från mitt Live-konto också på nå vänster och synka det mot alla andra konton så de är putsväck...
    Att man aldrig ska få vara glad!?

11. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Min mottagning verkar helt enkelt väldigt svag. Jag har tre andra enheter liggande bredvid som inte har problem med Wifin och en HTC One X som tappar "hela tiden" (någon gång varje fem minuter kanske). Men då är inte signalen jättestark i det rum där jag sitter. Det är bara det att de andra tre enheterna klarar det; de tappar aldrig på samma plats.

Ställer jag mig bredvid min router två rum bort så har jag fulla tre ringar i symbolen. Jag tror inte man kan få en sådan HOX "reparerad" för "lite dålig mottagningsgstyrka i Wifi". Jag får nog leva med det helt enkelt. Jag får kanske flytta routern bara för HOX:ens skull. De andra har klarat detta avstånd bra, inklusive en Samsung Galaxy S och en iPhone 3GS.

Last edited: 15 maj 2012
  12. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Är de bara jag eller verkar HOX vara värdensk skitbygge .
    så jävla glad ja inte köpte en när man läser om ert strul. en kille är inne på sin 7:e Doa

denna telefon kommer ju sänka mitt älskade htc´s rykte totalt

13. Lani

Lani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också problem med WiFi;n och det är så stor skillnad, samt att den går ner helt ibland, att det är oacceptabelt. Jag har också problem med GPS;en :(

Jag gjorde en liten film för att visa GPS-problemet och WiFi-problemet:

http://www.youtube.com/watch?v=hN4neaX1xVI

14. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”

Det börjar ju allt mer se ut att vara precis så!!
    Bittert som fan.
    Nu har jag även flimmrande skärm, och glipan ovanför skärmen börjar bli riktigt tydlig då den sväljer all skit som passerar över skärmen.

Cdon.com erbjöd pengarna tillbaka (vet inte hur det funkar iom att den e "köpt" på tele2 dealen)
    Men jag överväger starkt till att ta det istället för utbyte... Jag är absolut inte en petig person men jag förväntar mig att saker är helt/rent/fungerande när jag köper det.
    Och htc som kvalitetsmärke har fallit som en sten i mina ögon!

15. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har fått en känsla av att det är väldigt många haters :(
    Har 2st i familjen, och båda funkar prima, fick dem förra veckan inga problem alls. Hade iphone 4:a innan, tror ni alla kan ta erat bullshit och dra :teeth:

16. Lani

Lani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är min inskickad på rep. Skulle få göra en DOA enligt HTC men den lokala Teliabutiken hade inga hemma i lager så de sa att det går snabbare att skicka in den.

17. Lani

Lani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aiden: Hur menar du?

Det är nog bara så att vissa har haft otur och det finns några måndagsexemplar. Du kan ju kolla på min film i inlägget ovan så ser du problemen.

Det är jättekul att dina hox i familjen fungerar bra! Det är ju en jättetrevlig mobil och förhoppningsvis är vi en minoritet som har problem.

3 kollegor har varsin HTC One S utan dessa problem och en annan kollega har också en HTC One X utan dessa problem, han har dock problemet med att skärmen är väldig känslig för lätta tryck på kanten då man ser regnbågsfärger över skärmen, detta problem hade jag dock inte på min.

För min del gissar jag att det är antennen som är problemet, får se om de kan reparera den eller om jag får en ny.

18. Faizty

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Aiden...
    Du är alltså en så trogen htc-man att du skulle ignorera problem med din nyinköpta lur som konstant förstörde användarupplevelsen?

Och hur fan kan man vara en hater när man gjort ett aktivt val att välja en telefon som man faktiskt ansåg vara den bästa för sig...

Ta din skit och kommentera nån annanstans. jag skiter faktiskt i om din fungerar felfritt...MIN gör inte det.

19. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ingen som rootat och installerat ny rom och märkt att ni fått bättre wifi?
    Tycker min blivit mycket sämre sedan jag gjorde en fabriksåterställing.

20. ToddeSwe

ToddeSwe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, ny här på SweDroid

Har precis samma problem som ni med WiFi.
    Är inne på min andra lur nu och på tisdag nästa vecka kommer en ny leverans till min tre butik. Så då återstår väl att se om det går att få en lurjävel som fungerar.

Har verkligen tappat förtroendet för HTC denna gången.

Tre ger mig tips på hur man ska slå på wmdca endast för att den försöker använda gsm nätet som dom inte har. Funkar inte så bra här. HTC beklagar och säger åt mig att göra en DOA igen.
    Men ingen av dem går ur offentligt med problemet.

Fast ip är också ett av tipsen jag fått, kort sagt inget hjälper.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2