Wifi problemet löst!

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Gonjer, Sep 18, 2010.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vill bara dela mina erfarenheter av mitt mitt Wi-Fi inte har fungerat på min Liquid i över 2 månader.

När jag skulle ansluta till mitt nätverk så så det connecting och efter 5-7 sek så står det Disconnected. Jag har testat att lägga in dom största Custom ROM'sen och dom större 2.1 Orginal ROMarna. Jag har gjort allt utan att lyckats.

Kört med och utan Root, laddat ner alla olika Wi-Fi apps som finns på Market.
    Googlat sönder mig i 2 månader. Nu kände jag att det var dags att fixa den senaste ROMen, och testade om Wi-fi fungerade och det gjorde de inte.

Så jag försökte komma ihåg vad jag har gjort för 2 månader sen som gjorde att jag inte kunde connecta till Wi-Fi.

Jag hade satt endast 802.11N-mode på min router då det går betydligt mycket fortare att tanka & surfa.
    Så nu är det Mixed mode G & N-mode är satt och allt funkar prima.
    Ville bara skriva detta ifall någon annan hamnar i samma situation.

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Typiskt att det skulle vara något sånt...
    Minns ditt problem och kul att höra att det löst sig.. Jag har aldrig lekt så mkt med mitt nätverk.. Minns att jag skrev om att WEP2 lösenord kunde rubba Wifi connection på Liquiden, för det gjorde den på min... Men visste inte att den inställningen också skulle rubba det..

Aja då vet man det, telefonens Wifi är primitiv =P

3. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Iofs inte konstigt om telefonen inte har stöd för 802.11n, då kommer ju routern att vägra telefonen att koppla upp sig.