Wifi slutar fungera efter vililäge

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av alhal, 12 sept 2010.

1. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Innan ni börjag flama om att jag ska söka i forumet så har jag precis gjort det. Hittade en tråd från juni månad innan både 2.2 och senaste uppdateringen hade kommit.

Det är så att jag tappar wifi efter telefonen varit i viloläge, måste slå av och på wifi för att få det till att komma igång igen.

Är inte 100% säker med det känns som att det började efter den senaste ota uppdateringen, den som kom efter froyo.

Någon som har samma problem och eventuellt sitter på en lösning?

2. dablidob

dablidob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du gör så här: Gå in på inställningar > Trådlöst och nätverk > Wi-Fi-inställningar > TYCKER på den MENU knapp som du har på telefonen > du får upp ett fönster välj: Avancerad > Wi-Fi-Policy > du får upp ett fönster välj: Aldrig

Sen så är det klart :D
    Hoppas att problemet löser sig!!!

3. Mull

Mull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror han menar att wifi fortfarande är påslaget, men att ingen data kan skickas/tas emot förrän man startar om wifin. Har samma problem men har inte hitta någon lösning tyvärr...

4. dablidob

dablidob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha det tror jag att ni får vänta för att på Googles forum är det minst 200 andra som har det problemet...

Googles forum

Ett tips är att kontakta HTC support eller skriva ett mail till Googles support...

5. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag har också det problemet fast det blev lite bättre efter 2.2. Nu stängs inte wifi ner när man har laddaren i. Det gjorde den innan.

Det är en bugg som google skulle fixa i android 3.0 E nått Broadcom chip eller vad det va som felet sitter i. Har läst det här på forumet.

Vad har du för router? Det verkar som att mobilerna är lite känsliga för vissa typer. Själv har jag en D'link 635 och den tycker inte min mobil om.

Om du kan och har möjlighet kan du testa nån annan router för att se om det löser problemet.

Jag har mailat dom och fick svaret att dom jobbar på det. Det gjorde dom inte tillräckligt hårt för att hinna bli färdiga till 2.2 i alla fall:(

Last edited: 12 sept 2010
  6. Mull

Mull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig stängs wifi ner även om jag har mobilen i laddaren. Enda sättet är att låta skärmen vara på medan man laddar.
    Konstigt nog så hade jag inga problem när mobilen var ny, utan det börjde efter ett par månader.
    Har själv ingen router, utan en VOIP Gateway, men som sagt det har fungerat bra tidigare...

7. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

A det e skumt det här och jävligt irriterande. Hoppas dom fixar en lösning snart.

8. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Har också problem med detta, det värsta tyckte jag var att 3g startade och började hämta/skicka data istället för på wifi (trots alltid policy). Nu har jag lagt 3g widgeten bredvid wifi widget så jag alltid slår av 3g när jag slår på wifi och tvärt om. Störigt men har vant mig nu och det är iaf bättre än när data går på mitt abonnemang.

9. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Alltså detta är sjukt. Har aldrig haft detta problemet innan och idag läser jag om det för första gången och nu råkar jag ut för det för första gången oxå. Gjorde uppdateringen för några dagar sedan men borde ju ha dykt upp mer direkt tycker man.

Kanske bara är så att jag reagerar på det först nu när jag har läst om det men jag tror inte det. Att inte wifin funkar för än man startar om den är något man märker, oftast iaf.

10. Mull

Mull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flashade den här idag och det verkar ha fixat problemet. :teeth:

Edit: Var visst lite för snabb...problemet kom tillbaka nu :cry:

Last edited: 15 sept 2010
  11. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade det här problemet när jag hade JuiceDefender installerat.