WiFi -sync - disk

Diskussion i 'Frågor och support' startad av mrbowmore, 9 jan 2010.

1. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag efterlyser en app som gör mitt SD tillängligt att lägga upp som nätverksdisk på hemmanätverket.

"On Air" är så nära men så långt borta om man kan säga så. Det måste ju finnas en app som till skillnad från On Air jobbar på TCP-IP nivå, som gör det möjligt att slippa installera obskyra FTP-program osv. Då kan man ju lika gärna koppla in sladden.

Att jag inte hittat en app som gör telefonen synlig på nätverket för filhantering och allmän sync, är frustrerande. Om någon som känner sig manad att kicka igång en kodsession så kan jag tänka mig att hjälpa till med de medel som jag kan bistå med. (<u>Inte</u> en fena på JAVA, men inte heller helt bakom flötet när det gäller högnivå-programmering och grafisk design i allmänhet)

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Skulle gärna se liknande app själv, som aktiveras vid anslutning till hemnätverket. Enda jag har hittat är ES File explorer som gör det åt andra hållet, kan vandra runt på hemnätet från telefonen.

3. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Precis det jag söker också!
    Hoppas någon hittar denna app.

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vi som har en Liquid , fick en media server app som kör över dlna den kanske kan ni få tag på , annars sök på SMB eller samba i butiken

5. # brorzan

# brorzan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag sökte på DLNA i butiken och hittade Twonky Server. Den verkar lite buggig, men delar ut filerna via just DLNA.

6. mrbowmore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmm SMB FILE SHARING finns på androlib, via vanliga maket blir det nada träffar... skumt

Undrar om G plockar bort liknande appar från marketen med flit?

Twonky var ju tyvärr lite samma sak som onair, man är tvungen att komma åt disken via http vilket medför vissa begränsningar. :*(

Skulle vara grymt skönt att bara kunna drag n droppa direkt i explorern. =/

Hitintills är det ju lättast att sitta i ESFileexplorer på luren i TV-soffan om man vill åt något tycker jag.... Så ska det ju inte behöva vara?

Last edited: 11 jan 2010
  7. mrbowmore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hörrni, jag är helt stoked...!!
    http://www.androlib.com/android.application.sktechnology-net-android-syncclient-ptF.aspx
    SK sync heter programmet och det kräver förvisso att du har en liten server som står och tuggar (JAVA, men liten och till synes resurssnål).

Den synkar vilka mappar du vill med vad du vill på SD-kortet. Den har foton och en massa annat kirrat från start och det enda du behöver göra är att ange IP och på sin höjd öppna ett par portar. Riktigt vass!

Bara att droppa lite filer i förvald mapp och synca upp till luren! Bästa app jag stött på hitintills i vilket fall. :)

8. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Håller med dig - grym app! Tack för den :D