Wifi Tethering funkar ej [GalaxyAce/Telenor]

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av joeledstrom, 11 april 2011.

1. joeledstrom

joeledstrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Någon som vet varför Wifi tethering inte fungerar på min kompis Galaxy Ace med Telenor Surfa Plus?

Internet fungerar utan problem på själva telefonen, och när man aktiverar Wifi Tethering så går det att ansluta till den från en dator. Man får till och med korrekt DHCP information(ip nummer, router, dns) från telefonen samma adresses som jag får om jag kör wifi tethering på min Blade.

Det går att pinga telefonen från datorn, men kommer inte ut på internet, verkar inte som om själva routningen har satts igång.

Funkar Wifi tethering för någon annan på den här telefonen?

2. DaLundh

DaLundh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har dessvärre ingen lösning på problemet. Kan bara meddela att det fungerar för mig både som "oskyddat" och "WPA2-PSK", har Telias surfabonnemang.

3. Snailcookie

Snailcookie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag köpte precis en Galaxy Ace (efter att min Nexus One dött) och upptäckte snabbt att Tethering (HotSpot) inte fungerade.
    Efter att ha pillat runt lite och testat lite ibland APN inställningarna på telefonen så fick jag det helt plötsligt att fungera.
    Gör så hör:
    Gå in i Inställningar/Trådlöst Nätverk/Mobila nätverk/Åtkomstpunktsnamn. Trycker du där på "Mobilsurf" (som i alla fall min ena APN fick som namn efter att Telenor skickat ut standardinställningar till min mobil) och sedan bläddrar längst ner till det som heter APN-typ och trycker på den så att du får upp en meny. Välj där "internet + dun" i stället för internet. Tryck till sist på Meny och väl där Spara.
    Efter detta fungerar det för mig i alla fall. Hoppas att det gör det samma för dig (och andra som läser denna tråd)!

4. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

om det är appen wifi thethering behöver du root