Jag såg ett tips på xda som förbättrade min trådlösa anslutning enormt. Tidigare tappade jag anslutningen då och då och det tog tid innan sidor började laddas när man surfade, nu funkar det mycket bättre för mig. Jag ställde om routern till att enbart köra 802.11g.
Vad här du för ROM? Innan jag uppdaterade så tappade den kontakten titt som tätt men efter så har det aldrig hänt, ja inte än i alla fall på tre dar.
Det har varit uppe tidigare men då dök detta upp för att hålla hastigheten uppe. Kul att det även har denna effekt
Aldrig tappat wifi anslutningen dom 4-5 dagarna jag haft min Hero. Det där beror garanterat helt på vilken router du kör med.
Vilken hastighet får ni över wifi? Jag kör en FTP överföring mellan min trådbunda dator och Heron och burkar ligga runt 350KB/s.. Inte så bra tycker jag. Använder WPA2-PSK
nitram: Jag testar min hastighet med Xtremelabs Speedtest och får följande resultat. Download speed: 4597.9 Kbit/s Upload speed: 622.6 Kbit/s
Jag har den senaste ROM:en från HTC 2.73.405.5 och routern är en Dlink DIR-655 som var ställd i 802.11 b/g/n innan jag ändrade den till 802.11 g. Problemet lär sitta i linux-kärnan men är fixat i nyare kärnor om personen som postade här har rätt: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4314514&postcount=14
Jag har också en Dlink DIR-655, har inte varit inne och pillat med vilket Wlan protocoll som används. Måste prova att byta när jag kommer hem!