Jag vet inte var jag skall placera detta tips... Men min telefon (sgs II och min transformer) kopplade alltid upp wifi bra men efter ett tag stannade det och man fick koppla ner för att få igång det igen osv...drev mig till vansinne. Samtidigt så har vår PS3 tappat internet ibland osv. Jag betämde då mig för att ge alla enheter i mitt hus en egen ipadress och vips så funkar allt klockrent. För att göra detta i era telefoner/surfplattor(kan säkert skilja sig från detta men jag har bara dessa två enheter...): Gå in på er wifianslutning genom att 1. trycka och hålla ner på namnet för ditt tådlösa nät 2. välj ändra nätverk 3. välj visa avancerade alternativ 4. under IP-inställningar väljer du statisk 5. under ip adress väljer du en adress till din enhet, till 99% har din router 192.168.1.1 och då kan du ge din enhet ip adress från192.168.1.2 till 192.168.1.255 jag gav varje enhet adresser med 10 stegs mellanrum t.ex. 11,21,31 osv.. Hoppas detta kan hjälpa någon
Tänk bara på att man bör nog göra det på alla enheterna (både wifi och med kabel) då för annars kan det bli krockar om del har statiska adresser och en del har dynamiska.
Märker inga krockar, har fått för mig att rotern delar ut i nummerordning så väljer man höga nummer bör det inte bli några bekymmer. Men mina androidenheter funkar super nu iaf.