Wifi-, uppdaterings- och batteriproblem Galaxy S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Emilinhos, 24 maj 2011.

1. Emilinhos

Emilinhos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, har haft min Galaxy S2 sedan i Lördags, dvs. 4 dagar. Jag har redan stött på ett antal problem som jag skulle vilja ha lite experthjälp med.

-Wifi fungerar på mitt hemnätverk, men när jag ansluter till skolans Wifi så kommer inga felmeddelanden upp och det står att jag är ansluten. Men så fort jag försöker gå in på någon sida så står det "ingen nätverksåtkomst"

-Jag kopplade telefonen till Kies igår och fick en uppdatering vid namn ...KE2... något. Efter denna blev den automatiska ljusstyrkan på skärmen mer buggig och ändras trots att man sitter still i samma ljusförhållanden. Jag läste sedan att det skulle finnas nyare firmware-uppdateringar än KE2, men dessa kommer inte upp på Kies?

-Sist men inte minst, batteriet. Det tar slut väldigt fort, har använt den 3-4 av 7 timmar idag och då är det knappa 25% kvar. Men den blir även väldigt varm när den används till t.ex. spel. Kollar man energiförbrukning ligger Wifi på 9& trots att det bara varit igång ca. 20-30min. Andriod system ligger på 11%, och OS på 5%. Är inte detta orimligt höga siffror? Vad går det att göra åt dem? och kommer det bli någon förbättring i framtida uppdateringar?

Mvh Emil

2. Emilinhos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Strutzen

Strutzen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wifi problemet har jag tyvär inget svart på :/

KE7 uppdateringen har inte kommit till Sverige ännu.
    Saxat från Samsung Sverige:
    Det finns inte något bestämt datum för KE7-uppgraderingen till Galaxy S II i Norden.

Ang batteriförbrukningen så är det en bugg i android 2.3.2. Detta ska fixas i android 2.3.4
    Källa: http://twitter.com/#!/eldarmurtazin/status/72930533776175104

4. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    En och en halv timme efter trådstart så bumpar du? Not cool.

Fungerar andra (egna) trådlösa enheter på skolans WLAN? Verkar egendomligt med ett nätverk som är öppet sådär utan vidare.

5. Emilinhos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, tack så mycket för informationen :) försökte leta på Samsungs sida men såg inte det. När tror du att android 2.3.4 kommer släppas?

6. Emilinhos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tvivlade lite på bumpen där, och nu i efterhand kan jag säga att den var lite onödig :)

Alla andras iphones/androids/symbians/ipads osv. fungerar på nätverket. Det är en skola med ett lösenordsskyddat nätverk. Alla elever kan naturligtvis lösenordet.

7. nikkopro

nikkopro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag Bumpar denna tråd.
    Jag har oxå problem med wifi med en gs2. Det funkar fint fint på mitt wifi hemma (D-Link DIR-655). men på jobbet (zyxel med wifi kort) funkar det inte. Det står att den är uppkopplad men som för TS så kommer jag inte ut på nätet. bara "ingen nätverksåtkomst"

Nån som har någon idé?

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER