Problem: Wifi-uppkoppling undermålig

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Robbans, 16 maj 2012.

1. Robbans

Robbans Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja. Min morsa har precis köpt en HTC One S och har svårt att koppla upp sig mot vårt trådlösa internet hemma. Antingen går det inte alls eller så är det väldigt svag signal som den tappar efter ett tag.

Inga andra enheter i hemmet har några som helst problem med att ansluta. Är det här något som ni känner igen och som kommer att åtgärdas eller är det helt enkelt ett måndagsexemplar som bör bytas?

2. tramsgar

tramsgar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om den är ny så kanske den inte dragit i sej den senaste uppdateringen som iaf enligt Swedroids test påstås förbättra wifi betydligt (fast själv tyckte jag det fungerade bra innan också). Prova: Inställningar -> Om -> Programvaruuppdateringar -> Sök nu.

3. Robbans

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade den senaste uppdateringen nästan direkt som vi upptäckte problemen men den verkade inte ha haft någon effekt.

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vilken kanal har du på det trådlösa? Android verkar rent allmänt ha problem med
    kanal 1. Testa kanal 13 istället.

5. Robbans

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren men jag tror att problemet har löst sig på det mest bisarra sätt. Jag tog ut SIM-kortet för att föra över kontakter och när jag satte tillbaka det och stängde luckan var helt plötsligt anslutningen perfekt.

Jag vet inte varför detta funkade men nu tar det nog lång tid tills någon rör den där jävla luckan :)

6. tramsgar

tramsgar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Wifi-antennen sitter på den luckan som täcker sim-kortet. Luckan måste sitta korrekt för att antennanslutningen från telefonen ska få bra kontakt med själva antennen.