Wifi ute enhet till befinliga nätet

Diskussion i 'Routrar, Wi-Fi och nätverksutrustning' startad av pernils94231, 29 maj 2024.

1. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max
    Telia router och flera Airties inne men behöver bättre täckning ute, förslag på vad ska jag hänga på väggen ute det finns eth ute.
    Ska inte ersätta befinliga i dagsläget förrän nått går sönder bara komplettera. Behöver bara samma ssid.

bernard gillar detta.
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 921
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du har ethernet ute kan dessa accesspunkter funka, har stöd för PoE också. De kräver nämligen eth då jag inte tror att du kan konfa dem som en Wifi-repeater öht. Konfigurera dem bara med samma SSID+lösen du använder för allt annat, så bör enheterna förhoppningsvis ansluta till den.

En viss nackdel med denna typ av setup dock är att enheter ibland kan vara envisa med att släppa nätverk med dålig signal för att hoppa på nätverket med bättre, vilket kan skapa lite huvudvärk (på så vis är mesh bättre eftersom nätverket sköter bollningen mellan alla puckar åt enheten, och inte tvärtom, så enheten alltid är ansluten till den puck som ger bäst signalstyrka)

https://www.kjell.com/se/produkter/...mada-eap225-roaming-accesspunkt-ac1200-p62822
    https://www.kjell.com/se/produkter/...door-wifi-6-roaming-accesspunkt-ax1800-p65132

Ser ibland att många monterar dessa för högt upp, vilket inte är optimalt. Helst skall de monteras i ungefär samma höjd med enheterna som används, så sätt den tex inte på taket.

Last edited: 30 maj 2024
    pernils94231 gillar detta.