Wildfire 2.1?

Discussion in 'Wildfire' started by Eeagee, Feb 1, 2011.

1. Eeagee

Eeagee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderar starkt på att köpa en Wildfire nu när min Nokia 5800 har lagt av. Tror ni jag kommer bli nöjd?

Sen till min egentliga fråga: Om man köper en Wildfire idag levereras den med Android 2.1 eller Android 2.2? Om man köper telefonen vid typ nästa lön kommer det fortfarande gåa tt få tag i en med 2.1? Grejjen är att jag komemr vilja roota den och installera custom ROM och vad jag ahr förstått går detta (ännu) inte på FroYo modellen. Köper man telefonen med 2.2 direkt eller köps den med 2.1 och så får man uppdatera?

TL;DR Levereras telefonen om man köper den idag med 2.2 eller leveraras den med 2.1 så man får uppdatera själv?

Tack på förhand /Eeagee :)

2. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Du får 2.1 om du köper telefonen och får uppdatera själv.

3. grimjaur

grimjaur Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror du blir nöjd, en sak som jag ändå vill rekommendera dig är att ta en titt på skärmen och se om du tycker den är ok. För mig duger den men om jag tittar för länge på t.ex. en Desire så känns wildfire inte så tuff längre :)

Edit: Jag menar alltså upplösningen, om man t.ex. läser mycket text så upplevs fonterna lite kantiga.

4. Eeagee

Eeagee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej tack! men tittade även lite på ZTE blade som oxå ligger på 2.1 systemet. Nu är jue detta Wildfire forumet men är det någon som kan förklara skillnaden på de två? Förstår inte allt edt hära med pekskärmen som det är lite skillnad på etc. upplösningen är jue mkt större på Blade:n