Wildfire bryter samtal

Discussion in 'Wildfire' started by 112233, Oct 2, 2010.

1. 112233

112233 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problemet att telefonen bryter samtalen med ojämna mellanrum. Ibland tar det bara några sekunder innan personen i andra änden är borta och ibland händer det inte alls. Ringer med Halebop (dvs. telias nät) och har varken problem med teckningen eller ett gammalt simkort.

Någon annan som har samma problem och kanske en lösning?

2. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag har inte samma problem, men en sak du kan göra är ju att starta om telefonen lite då och då, alltid bra om man får nya fräscha nätuppkopplingar. Om inte det hjälper så stoppa ett annat kort i din telefon (Helst med en annan operatör på) eller stoppa ditt kort i en annan telefon, detta för att utesluta/bekräfta att det är din telefon som är problemet

3. 112233

MINA ENHETER

Tack, ska testa det så fort jag har någon annan telefon att sätta simkortet i. Kom på att det skulle kunna vara så att jag själv kommer åt touchen och på så sätt stänger ner samtalen med kinden. Någon som vet något annat program man kan ringa med som helt låser skärmen som jag kan testa med?

Känns ju trist och lämna in den om det nu är så att felet inte ligger i telefonen...

4. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj, sökte bara på Topic, och märkte nu i efterhand att de va en Wildfire tråd.. Men har samma problem med min Galaxy S..

HAR SAMMA PROBLEM!
    Och det börjar bli väldigt störande nu..

Till skillnad från dig så ligger jag i sängen och pratar i Headset, telefonen uppvänd utan några som helst rörelser till skärmen.. Ett Doft och högt Piip kommer i luren o de bryts...
    Tjejen som jag då pratade med, Telia --> Telia, hör bara du, dulu du, den där gamla klassiska signalen när ingen finns i andra änden...

Trodde att de va hennes telefonoch mottagning, men börjar faktiskt tro att det är min det är fel på :S

Första försöket varade i en 20min, sen 5min, sen 10min, 5min igen, och de sista bara 2min.. sen gav jag upp och skickade ett SMS..
    FW JM1/2.

Last edited: Oct 11, 2010
  5. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är inte så att ni kommer åt "avsluta samtal" med kinden? ::)

6. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hela skärmen blir svart när man håller den mot öronen så knappast. Inte haft det problemet själv men vet att det är problem med Telias nät här lite norröver, SMS som försenas och kanske inte ens kommer fram och ibland går det inte ringa alls. Har för mig dom grävde av nån kabel för ett tag sen och att det fortfarande strular men kanske bara gäller här uppe och inte i Lidköping.

Har då aldrig fått just problemet att ett samtals bryts själv, inte en endaste gång. Upplevt att SMS inte kommit fram och lite så men som sagt det kan vara nätet.

7. 112233

MINA ENHETER

Hmm tack för svar. Jag ska prova ett tag och endast använda Headsetet och felsöka den vägen.

8. fruityloops

fruityloops Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har fått precis samma problem som 112233, har en wildfire med halebop. Funderar på om jag lyckas stänga av den med kinden, men har haft den i kanske en månad nu o det är först nu det börjat hända... lite konstigt. Skärmen är väl svart när man pratar iaf?

9. 112233

MINA ENHETER

UPDATE
    Har nu provat med headset ett bra tag nu och har inte fått något nedkopplat samtal. Har även provat utan headset några tillfällen och även då har det fungerat utan att samtalen brutits, kan inte svara på om det beror på att jag minskat användningen utan headset eller att problemet mirakulöst nog löst sig utan att jag gjort något.