Wildfire eller Legend?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Fille-j, 7 aug 2010.

1. Fille-j

Fille-j Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Nu har jag sommarjobbat klart och tänkte spendera min lön på en ny mobil, jag har letar ett tag nu och jag har nu hittat 2 mobiler som jag fastnat för. HTC Wildfire och Legend, båda värkar lovande men har hittat info om dåliga saker med mobilerna,

1. Jag läste att Wildfire's skärm var väldigt låg upplöst och har svag ljus styrka, är detta sant? Jag vill ju ha en tydlig och ljus skärm.

2. Och att Legend tappade kontakten med Telefon nätet väldigt ofta, är detta sant?

Mvh Philip,

2. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Själv har jag en N1, därför har jag inte analyserat HTC-telefonerna så himla noga. Men efter en snabb titt på Wildfire vs Legend så känns Legend inte speciellt prisvärd. Visst, du får en betydligt bättre skärm (AMOLED vs LCD) med högre upplösning men annat än det? Inte värt det prisgap som finns mellan Wildfire och Legend enligt mig. Speciellt inte eftersom du kan få en betydligt vassare telefon (Desire) om du bara skjuter in ytterligare 500kr mot Legend (även om Desire är något större än Legend).

Dustins jämförelse mellan dessa tre: http://www.dustinhome.se/ProductCompare.aspx?CompareProdID=5010382590,5010382589,5010455450

3. Fille-j

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, men har Wildfire en bra skärm då? Och är Wildfire seg? Det glömmde jag fråga, jag vill verkligen INTE ha en lagg telefon :cry:

4. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tjejen har en Wildfire och det känns lite elakt att jämföra den mot min N1. Det är en väldigt stor skillnad, inte minst på skärmen. För henne duger Wildfiren helt utmärkt eftersom hon inte bryr sig så mycket men jag tycker den blir väldigt grynig och skulle inte själv kunna ha en sådan telefon. Däremot upplever jag den inte alls som seg på något sätt. Nu kör vi inte några tunga program iofs och spelar aldrig några tyngre spel heller så jag kan väl inte påstå att jag hårdkört den.

5. Fille-j

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej jag får fundera vidare, just nu så värkar det som att det blir en Legend, största anledning är AMOLED skärmen.

6. Fille-j

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blev en Legend, jag är super nöjd!

7. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Låter ju fantasktiskt roligt, grattis :D

själv har jag beslutsångest nu om jag ska orka vänta på desire eller köra på legend, eller N1

8. Fille-j

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan verkligen rekommendera Legend! Super snabb, jätte bra skärm och kameran är helt okej och android förstås!

9. rudiz

rudiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag alskar min Legend, bra val :)

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Samma här! Har Legend och älskar den! Precis lagom format, robust lyxig känsla och snabb o smidig telefon! ;)

11. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker legend var lite liten. Skärmen är lite plottrig. Kör på en Desire du. Vassare telefon för 500kr mera, affären är ju given..

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Plottrig? Nej du! ;) Fast smaken är ju som baken!

13. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Alla säger att legenden inte är prisvärt. Sett till hårdvaran så är den väl LITE dyr. Men sen är ju skalet av ett helgutet aluminiumblock aka mac book pro, det är DET man betalar för.

14. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

okej vi kan lägga upp det såhär och detta är på riktigt jag har en hero. Min MORSA har en wildfire så jag tycker att du ska satsa på wildfire faktiskt.

15. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag förstår inte argumentet faktiskt. Tycker du wildfire för att din mamma har en??

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Min tjej stod i samma val efter jag fick in henne på Android. Hon valde legend och blev väldigt nöjd för efter kändes det som om wildfire var helt fel då den är så mycket sämre. Skärmen är för stor för den låga upplösningen, man ser ju svarta kanter mellan pixlarn och ikonerna blev inte lika snygga.
    Kör på legend.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

17. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vill du verkligen inte ha lagg i telefonen är iphone ditt enda val.. Jag har htc desire med froyo 2.2 (nyaste och snabbaste android) och det laggar lite var stanns. Typ när du skrollar i listor eller "drar" i en webbsida så laggar och hackar det. Fattar inte hur till och med första iphonen kan vara helt laggfri, medans htc desire med typ 3ggr snabbare processor laggar.
    Tur att jag inte köpte htc legend soim jag tänkte, den har hälften så snabb processor (400mhz långsammare och inte lika effektiv per mhz) och kör på gamla android 2.1. Där kan vi nog snacka ännu mer lagg.