Wildfire S till åttaåringen?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ToHell, 12 mars 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Efter sommaren börjar hon i trean och då får man mobil, så'n är lagen... men med aktuella erbjudanden och önskan från mormor och morfar att kunna nå henne så börjar det luta åt att tidigarelägga debuten och då är ju frågan: vad ska hon ha?

Storebröderna började med Wildfire resp ZTE Blade så länge minimal storlek var prioriterad (och när de fortfarande nöjde sig med billigvarianter) men nu kör de Incredible S.

Så för lillasysters del är Wildfire S ett alternativ i sikte, pga storleken och byggkänslan, men det är ju lite tråkigt att den har så dålig upplösning. Finns det något bra alternativ om man vill komma upp i upplösning utan att den blir för stor för en åttaårings hand och ficka?

2. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Kan en Xperia Ray vara vad jag söker, kanske? :) (eller finns det något nyare?)

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.576
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle satsa på en Xperia Ray då den är både nyare och bättre! Wildfire S känns lite föråldrad nu, 600MHz processor mot en 1GHz. Frågan är väl byggkvalitén där Wildfire vinner, men i övrigt ser jag Xperia Ray som en mycket bättre mobil. Så frågar du mig är nog Xperia Ray, som jag nämn X antal gånger redan, den du bör köpa :)

ToHell gillar detta.
  4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vår tjej är nio, fyller 10 år i augusti.
    Hon fick ta över min ZTE blade i april 2011, Xperia mini pro i födelsedagspresent och sen i december fick hon SE Neo V (fick med en sådan på köpet).
    Nu i veckan fick hon "låna" min Motorola Atrix eftersom små syskonen börjar komma upp i åldern (fyllde åtta).

Blade var trist och slö fast bra fick-storlek.
    Xperia mini pro, allt flöt på bra men hon tyckte skärmen var för liten och för tjock modell.
    Neo V bra storlek, flyt och allt fungerade som det ska.
    Motorola Atrix är i största laget, får se om hon ska ha den eller NeoV i sommar.

Vi tittade lite mot Ray hållet när hon skulle få mobil i augusti men lite udda format på skärmen hon trodde nog att en tangentbord skulle vara bra för henne.

Jag skulle nog titta på Sony Xperia U om inte 3.5 blir för stort.
    den har dual core och ligger precis över Ray i prisklass.

ToHell gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.