Wildfire som musikspelare/iPodersättare

Diskussion i 'Wildfire' startad av mctomas, 22 okt 2010.

1. mctomas

mctomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan,

Jag har en HTC Wildfire som jag är bra nöjd med, förutom en grej, musikspelaren... Det är bland annat därför jag använder min trogne, gamle iPod med 30 gig minne på. Problemet är nu att efter lite mer än 4 års användande av iPoden så börjar den krångla lite. Detta började den göra efter ett inköp av telefonen vilken nu sätter mig i följande situation;

Sälja HTC'n och köpa iPhone eller köpa 32 gigs minneskort till HTC'n?

Nackdelen som jag ser det är att iPhonen är gjord för att lyssna på musik, på HTC'n och android finns det inte samma möjligheter, jag tänker främst på ljudkvalitet med EQ och spelare med mera. Nu såg jag att Winamp är på gång med lovande grejer dock.

Men är det någon som använder sin Wildfire till att köra sin musik på? Fungerar det att slänga in ett 32 gigs minneskort utan att det segar ner telefonen alldeles? Och hur är ljudkvaliteten? Eller ska jag köra på iPhone?

Jag är tacksam för alla svar jag kan få för att försöka klura ut mitt dilemma :)

Mvh

Martin

2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag kör med en Wildfire och lyssnar en hel del på musik, jag tycker det är riktigt bra, hitta bara ett par hyfsade hörlurar och bra musik och ladda ner WinAmp!

3. mctomas

mctomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret!

Yes, bra hörlurar har jag och bra musik har jag ;) Lyssnar maaassor på iPoden. Kör du på det 2 gigsminnet som satt i från början eller kör du på ett nytt större?

4. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Spotify för bövlen :) Tänk bara på att telefonen precis som alla typer av smartphones lätt blir småsega när man ska ha igång massa program och så. Går inte direkt blixtsnabbt att leta fram låtar, en iPod är helt överlägsen där men har ändå själv övergått till Spotify i mobilen just för att slippa tanka över musik manuellt. Bara att köra sina favoritplaylists i offlineläge så slipper man bry sig om datatrafiken :)

5. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag kör med original än så länge, har ett större liggandes, men har inte behövt det än då jag har kört på spotify det senaste ;)

6. mctomas

mctomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har jämfört lite nu mellan min Wildfire och min iPod och jag kan inte låta bli att tycka att ljudet från iPoden är snäppet vassare... Jag är tämligen säker på att det är tack vare iPodens EQ som jag ställt in... Jag håller tummarna på att winamp slänger in en vass EQ i nästa version så kanske jag slipper köpa en töntig iPhone :P

7. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=813504

Men PowerAmp borde saken vara biff. Grym EQ. FLAC. Skannar 1000 Filer/sekund.

Det är en beta för tillfället, nedladdningslänk finns i tråden. :)

Kan dock inte intyga att telefonen blir lika kvick när den har 32GB musik på minneskortet. Så Spotifyförslaget kan vara värt att fundera på också. ;)

Last edited: 24 okt 2010
  8. mctomas

mctomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare,

Nu har jag testat med PowerAMP, kanonljud måste jag säga. Men programmet hänger sig konstant... Något som du/ni också märkt?

Någon som kört med 32 gigs minne på telefonen förresten? Går det?

9. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är en ganska tidig beta fortfarande.. Dock har det aldrig hängt sig för mig. :innocent:

10. mctomas

mctomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

PowerAMP är nog den första applikationen jag skulle kunna tänka mig att köpa när/om den släpps på market i en färdig version. Nu ligger ju funderingarna på det där 32 gigs microsdkortet... Ljudet blev ju bättre genom mobilen och PowerAMP än genom iPoden. Vill gärna slippa iPhone med, bra onödigt egentligen... :P Steve Jobs...